Ha ön ezt a cikket böngészgeti épp, jó eséllyel megállapíthatta: valami ismét megváltozott az mno.hu oldalon. Esetleg látványosan. (Csak jó eséllyel és esetleg, mivel technikai okokból e változás lomha földi békaként görög majd végig a neten, elképzelhető, hogy miközben a bűnös Budapest internetezői már látják, miről írok itt, Székelyudvarhely, avagy London magyarjai csak órákkal később tapasztalhatják majd a megújulást.)
Talán először is a leginkább szembeötlő változást rögzíteném: online is Magyar Nemzet lett a Magyar Nemzet. Úgy gondoltuk, épp itt az ideje magunk mögött hagyni a magyar internetnek azt a fényszövös-javszeres korszakát, amelyet megannyi jobb sorsra érdemes Beol, Veol és Heol elnevezés is jegyez.
A Magyar Nemzet név tehát az, ami ezután internetes hírlapunknak is védjegye. Magyarul van, a (hon)lap pedig magyar olvasókhoz szól, magyar érdekek és egyetemes emberi értékek szerint.
Olyan márka, amely egyben hagyományai révén is kötelez. A hiteles, pártatlan újságírásra a világhálón is. (És talán eltelt annyi idő, hogy ne kelljen magyarázkodni amiatt: a print napilapban, amelyet ugyanígy hívnak, továbbra is lesznek cikkek, amelyek csak később kerülnek ki a netes felületre, vagy éppen sohasem.)
Mindezen túl a Magyar Nemzet online megújulását több olyan cél is vezérelte, illetve ok is siettette, amely miatt ez a munka nemcsak kívánatos, de szükséges is volt.
Az elmúlt egy évben a nyomtatott napilap, a hírportál és a szerkesztőség is óriási változásokon ment keresztül. Ennek során
Amit most lát az olvasó, így nem egyszerű dizájnváltás, hanem a megújítás egyik állomása. Szerkesztőségi rendszerünk újratervezése miatt ez az állomás egyszerre volt lehetőség és technológiai szükségszerűség is.
Ami a megjelenést illeti: az új dizájnban is a dobozos megoldást választottuk. Elsősorban két ok miatt. Először is, a Facebook és a Google megannyi alkalmazása hozzászoktatta a felhasználókat ahhoz, hogy ilyen információs egységekben kapják a híreket – avagy álhíreket –, nemkülönben a legnagyobb lapok és hírszájtok a BBC-től a The Guardianen és a Financial Timeson át a BuzzFeedig is már ezt a formát választják jelenlétükhöz.