2020 első tíz hónapjának legnézettebb csatornája

Az év első tíz hónapjának teljes napra vonatkozó átlagos közönségaránya alapján, a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) a TV2 végzett az első helyen a nézettségi versenyben. Emellett 2019 után eddig 2020-ban is a TV2 csatornacsalád adóit választották a legtöbben, ezzel a TV2 Csoport megőrizte piacvezető pozícióját a kiemelt célcsoportokban. Októberben a hétvégi átlag nézői részesedést tekintve az egész napos és a főműsoridős sávban mind a három fő korcsoportban többen választották a TV2-t, mint az RTL Klub-ot. A hétvégi eredmények sikercsillagai, az október 10-én indult, eddig négy részt bemutatott Dancing with the Stars, illetve a vasárnap esténként futó Sztárban Sztár, amely a hónap legnézettebb műsora volt­.

Forrás: VG.HU2020. 11. 10. 14:58
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év tíz hónapjának nézettségi eredménye alapján mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) legnézettebb a TV2 és a TV2 Csoport. A hétköznapi főműsoridőt megelőző délutáni idősávban a szeptembert folytatva októberben is kiemelkedő eredménnyel szerepeltek a TV2-n futó török drámasorozatok – írja a vg.hu.

A teljes lakosság körében (A4+) októberben az esti Tények adásideje alatt a TV2 volt a legnézettebb csatorna, átlagosan a tévénézők 21,1 százaléka választotta a hírműsort. Az őszi reggeleket továbbra is a Mokka és a Mokkacino műsorokkal indítják a legtöbben, hiszen a 18-59 évesek körében a Mokka átlagosan 13,8 százalékos közönségarányával 6,9 százalékponttal magasabb közönségarányt ért el az RTL Klub azonos idősávjával szemben. Hétvégente pedig két igazi közönségkedvenc ülteti a nézőket a képernyő elé, szombaton a Dancing with Stars, vasárnap pedig a Sztárban Sztár.

Fotó: Pexels

2020 első tíz hónapjának nézettségi eredményei alapján a fő kereskedelmi korcsoportokban a csatornák, valamint a csatornacsaládok versenyében piacvezető a TV2 és a TV2 Csoport (A18-59, A18-49, A4+). Az adott időszak alatt a TV2 átlag nézői részesedése a 18-59 évesek körében 9,0 százalék, a 18-49 évesek körében 8,9 százalék volt, így 0,2 százalékponttal több nézőt mondhat magáénak, mint az RTL Klub (18-59: 8,8 százalék; 18-49: 8,7 százalék).

Ez a különbség még nagyobb, ha a teljes lakosságot nézzük, hiszen a TV2-t átlagosan a nézők 10,9 százaléka választotta, míg az RTL Klub-ot csupán 9,0 százalék.

A siker mértéke a kábelportfóliónál is hasonló, és így csoport szinten még nagyobb különbséggel vezet a TV2 Csoport: a 18-59 évesek körében 1,8 százalékponttal, a 18-49 évesek körében 0,7 százalékponttal, míg a 4 vagy annál idősebbek körében 4,7 százalékponttal több nézőt nyert meg magának, mint az RTL Magyarország (18-59: 23,5 százalék vs. 21,7 százalék; 18-49: 22,6 százalék vs. 21,9 százalék; 4+: 24,6 százalék vs. 19,9 százalék).

Az ősz kezdetével a csatornák új és színes műsorválasztékkal indították a szezont, mindenki versenybe szállt a nézők figyelméért. A két fő kereskedelmi csatornán már augusztus végén elindultak a hétvégi szuperprodukciók. Októberben a hétvégi átlag nézői részesedést tekintve a TV2-t mind a három fő korcsoportban több néző választotta (18-59, 18-49, 4+), mint az RTL Klub-ot, akár egész napot, akár a főműsoridőt nézzünk. Az októberi hétvégéken az egész napot tekintve átlagosan a 18-59 éves nézők 10,8, a 18-49 éves nézők 10,6 százaléka választotta a TV2-t, míg az RTL Klub esetén ez a nézői részesedés 8,3 százalék és 8,6 százalék volt.

Főműsoridőben a különbségek még szembetűnőbbek, hiszen a 18-59 évesek körében 17,0 százalék, a 18-49 évesek körében 16,5 százalék a nézői részesedés, az RTL Klub esetében ez az arány csupán 13,5 százalékot ér el mind a két korcsoportban.

A hétvégi eredmények egyik sikercsillaga az október 10-én indult és eddig négy részt bemutatott Dancing with the Stars. Már az első epizódot is nagy érdeklődéssel fogadta a közönség: a 18-59 éves nézők 25,2 százaléka választotta aznap a táncos showműsort (RTL Klub az azonos idősávban: 12,6 százalék, 18-59). A siker töretlen volt egész hónapban, az átlagos nézői részesedést tekintve a műsor hatalmas különbséggel nyerte idősávját az RTL Klubbal szemben: a 18-59 évesek körében 21,1 százalék nézői részesedéssel, azaz 10,9 százalékponttal többen, a 18-49 évesek körében 20,5 százalék nézői részesedéssel, azaz 10,4 százalékponttal többen választották a Dancing with the Stars-t esti szórakozásként.

A Dancing with the Stars-szal párhuzamosan futó RTL Klub új sorozata, az Apatigris alulmaradt a TV2 azonos idősávjával szemben, nézői részesedését tekintve a 18-59 évesek körében 10,8 százalékot, a 18-49 évesek körében 10,1 százalékot ért el, míg a TV2 azonos idősávja 17,3 és 17,1 százalékot.

A vasárnap esténként futó Sztárban Sztár is töretlen sikerrel robog tovább, és a hétköznapi főműsoridőt megelőző, délutáni idősávban a szeptembert folytatva októberben is kiemelkedő eredménnyel szerepelt a csatorna.

*2020.01.01-10.31. időszakra vonatkozó átlag SHR%, All Day, Célcsoport: A18-59, A18-49, A4+

**Toplista: A Nielsen által program szinten mért csatornák, AMR szerint, 18-59 és 18-49 évesek körében

Live + As live adatok,Főműsoridő: 18:00-22:59

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

A teljes cikket elolvashatja a Világgazdaság oldalán.

Korábban beszámoltunk arról, hogy tarolt a BTS a Budapestről is közvetített MTV EMA című show-ban. A műsorban elhangzott, hogy a jövő évi show házigazdája a magyar főváros lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.