A prostituáltak és a drog melegágya volt a Costa Concordia? + Képek

A Costa Concordia volt alkalmazottja osztotta meg velünk döbbenetes tapasztalatait.

Németh Tamás
2012. 01. 16. 11:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha valaki egy hajón szeretne dolgozni, annak kötelező részt venni egy nemzetközileg is elfogadott, általános ismereteket nyújtó tanfolyamon. A problémát az jelenti, hogy azok az olasz tisztek, akik ezeket a tanfolyamokat tartják, egyszerűen lusták és nem beszélnek angolul – mondta el a neve elhallgatását kérő egykori alkalmazott. Kifejtette: sokszor nincsen kedvük megtartani a tanfolyamokat, kritikán aluli a hozzáállásuk. Interjúalanyunk többször panaszkodott is a szolgálatban lévő tiszteknek, de mindig elutasították és visszaküldték dolgozni. „Panaszkodtam, aztán mindig lehülyéztek” – fogalmazott.

A beszállás után 24 órán belül kötelességük lenne lezavarni az utasok számára a biztonsági előadást, de ezt csak Genovában teszik meg – ott van központi állomás. A többi utasnak, akik nem ott csatlakoznak a hajóúthoz, semmilyen eligazítást nem tartanak. „Nem tudják, hol a mentőcsónak, hogyan kell felvenni a mentőmellényt.”


Ezeken a hajókon általában mindenki be van rúgva és drogokat is fogyasztanak. „Bulizásnak fogják fel az egészet, mondván, messze vannak otthonuktól. A tisztek és a magasabb beosztásban dolgozók nem ritkán partikat rendeznek, amiknek a prostituáltak is kellékeik. Ez az igazság, nem mendemondákról van szó” – szögezte le.

„Fix fizetés, meghamisított jelenléti ív, trükközések, ezek jellemezték a Costát, amikor ott dolgoztam. Akik felszólaltak ez ellen, azokat megfenyegették, vagy rosszabb esetben kirúgták.” Az egykor ott dolgozó hölgy elmondta, 2010 nyarán eredetileg fél évre ment volna a Costa Concordiára dolgozni, de útja 2 hónap után véget ért, mert leszállították a hajóról. „Üvöltöttek, mint egy sakál, aztán elküldtek.” Jelenleg egy olasz ügyvéd képviseletében perben áll a társasággal. (Ennek okairól nem kívánt nyilatkozni, további részleteket későbbre ígért – a szerk.)

A volt alkalmazott egyébként nem nevezi luxushajónak a Costa Concordiát. „Alacsonyan képzett személyzet, kis fizetés és 4000 ember. Képzeljük csak el, hogyan főznek a szakácsok, milyen alapanyagok kerülnek a vendégek tányérjaira...”

A baleset részleteiről korábbi cikkeinkben olvashatnak itt, itt és itt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.