Felfüggesztették a philadelphiai vízi baleset tárgyalását

Felfüggesztette kedden a két magyar fiatal halálát okozó philadelphiai vízi baleset tárgyalását az illetékes szövetségi bíró, hogy az érintett feleket peren kívüli megállapodásra késztesse.

PR
2012. 05. 08. 21:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A saját mentőmellényét dobta oda a kacsahajó vízbe ugrott matrózának az a 16 éves magyar turistalány, aki egy Philadelphiában csaknem két éve történt vízi balesetben egy 20 éves magyar fiúval együtt életét vesztette – közölte hétfőn e-mailben az MTI-vel Peter Ronai, az áldozatok hozzátartozóinak egyik ügyvédje.

Új videót mutattak be a csaknem két évvel ezelőtti philadelphiai kacsahajó-balesetről a két magyar áldozat szüleinek ügyvédjei múlt hét kedden, philadelphiai sajtótájékoztatójukon. A felvételen látszik, amint a kacsahajó személyzetének egyik tagja a vontatott bárkával való ütközés előtti másodpercekben beugrik a vízbe. Közben látható az is, ahogy a hajó 35 utasa sietve felveszi a mentőmellényt.

Amennyiben a felek mégsem tudnak megállapodni, a tárgyalás folytatódik majd. Robert Mongeluzzi, a hozzátartozókat képviselő ügyvédi csapat tagja szerint Thomas O’Neill körzeti szövetségi bíró döntése nem számít rendhagyónak. Philadelphiában hétfőn kezdődött meg az a per, amelyben el kell dőlnie, hogy a két magyar áldozat, S. Dóra és P. Szabolcs hozzátartozói milyen összegű kártérítésre jogosultak a Delaware folyón 2010. július 7-én tragikus balesetet szenvedett kacsahajó (kétéltű turistabusz), valamint az azt legázoló, tolóhajó által mozgatott uszály üzemeltetői részéről, akiket halált okozó veszélyeztetéssel vádolnak.

A hozzátartozók szerint a balesetért mindkét vízi jármű üzemeltetője – a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks – felelős. A két cég egymást tartja hibásnak a történtek miatt. A cégek azzal érvelnek, hogy felelősségük mértékét az 1851-ben elfogadott hajózási felelősségkorlátozási törvény határozza meg, amelynek értelmében a felpereseknek kártérítésként legfeljebb a tolóhajó és a kacsahajó árának megfelelő 1,6 millió plusz 150 ezer dollár ítélhető oda.

A törvény azon hajótulajdonosok esetében alkalmazható, akik bizonyítani tudják: nem voltak tudatában annak, hogy a birtokukban lévő járműveken tapasztalt problémák a későbbiekben halálos kimenetelű balesethez vezethetnek. A felperesek ügyvédjei szerint azonban a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség, méghozzá a korlátozó törvény rendelkezéseit meghaladó mértékben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.