A saját mentőmellényét dobta oda a kacsahajó vízbe ugrott matrózának az a 16 éves magyar turistalány, aki egy Philadelphiában csaknem két éve történt vízi balesetben egy 20 éves magyar fiúval együtt életét vesztette – közölte hétfőn e-mailben az MTI-vel Peter Ronai, az áldozatok hozzátartozóinak egyik ügyvédje.
Új videót mutattak be a csaknem két évvel ezelőtti philadelphiai kacsahajó-balesetről a két magyar áldozat szüleinek ügyvédjei múlt hét kedden, philadelphiai sajtótájékoztatójukon. A felvételen látszik, amint a kacsahajó személyzetének egyik tagja a vontatott bárkával való ütközés előtti másodpercekben beugrik a vízbe. Közben látható az is, ahogy a hajó 35 utasa sietve felveszi a mentőmellényt.
Amennyiben a felek mégsem tudnak megállapodni, a tárgyalás folytatódik majd. Robert Mongeluzzi, a hozzátartozókat képviselő ügyvédi csapat tagja szerint Thomas O’Neill körzeti szövetségi bíró döntése nem számít rendhagyónak. Philadelphiában hétfőn kezdődött meg az a per, amelyben el kell dőlnie, hogy a két magyar áldozat, S. Dóra és P. Szabolcs hozzátartozói milyen összegű kártérítésre jogosultak a Delaware folyón 2010. július 7-én tragikus balesetet szenvedett kacsahajó (kétéltű turistabusz), valamint az azt legázoló, tolóhajó által mozgatott uszály üzemeltetői részéről, akiket halált okozó veszélyeztetéssel vádolnak.
A hozzátartozók szerint a balesetért mindkét vízi jármű üzemeltetője – a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks – felelős. A két cég egymást tartja hibásnak a történtek miatt. A cégek azzal érvelnek, hogy felelősségük mértékét az 1851-ben elfogadott hajózási felelősségkorlátozási törvény határozza meg, amelynek értelmében a felpereseknek kártérítésként legfeljebb a tolóhajó és a kacsahajó árának megfelelő 1,6 millió plusz 150 ezer dollár ítélhető oda.
A törvény azon hajótulajdonosok esetében alkalmazható, akik bizonyítani tudják: nem voltak tudatában annak, hogy a birtokukban lévő járműveken tapasztalt problémák a későbbiekben halálos kimenetelű balesethez vezethetnek. A felperesek ügyvédjei szerint azonban a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség, méghozzá a korlátozó törvény rendelkezéseit meghaladó mértékben.