Kiüti Romney-t a kampányfilm?

Munkahelygyilkos ”vámpír” volt a Mitt Romney vezette Bain Capital magántőke-befektetési vállalat – állítja egy, a napokban kibocsátott kampányfilm.

PR
2012. 05. 14. 20:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint azt megírtuk, Mitt Romney a vallásos konzervatív szavazókat igyekezett megnyerni, amikor beszédében határozottan a melegházasságok ellen foglalt állást.

Ismert, Romney bocsánatkérésre kényszerült csütörtökön, miután egy lap megírta, hogy 47 évvel ezelőtt középiskolásként többedmagával bántalmazott egy homoszexuális diákot.

A politikai hirdetés, amelynek kétperces változatát Iowa, Ohio, Pennsylvania, Colorado és Virginia államban is bemutatják, azt állítja, hogy a Bain Capital, amelynek Romney társalapítója volt, Kansas Cityben tönkretette az általa 1993-ban felvásárolt GST acélipari vállalatot. A GST 2001-ben jelentett csődöt, Romney pedig még 1999-ben vált meg a cégtől.

„Olyanok voltak, mint egy vámpír. Jöttek és kiszívták belőlünk az életet” – panaszkodott a filmben az egyik volt acélipari munkás. A társai hasonló, drámai szavakkal jellemezték a Bain tevékenységét, rámutatva, hogy a munkavédelmi előírások áthágásával a gyár kezdett a 30-as évek műhelyeire hasonlítani és hogy a gyár hanyatlása olyan volt, mint amikor „egy régi barát elvérzik”. A befektetési cég embereiről pedig azt mondták, hogy „több a pénzük, mint amennyit a családjuk valaha is el tud majd költeni”. „Amit a Bain Capital tett, az nem kapitalizmus, hanem rossz gazdálkodás” – jelentette ki David Foster, aki a GST Steel munkásai nevében tárgyalt a Bain Capitallel.

A jelek szerint Mitt Romney-nak a mostani kampány során ugyanolyan mélyütéseket kell elviselnie, mint amilyeneket a republikánus előválasztási küzdelem során az őt támogató hivatalos és nem hivatalos kampánygépezet mért az ellenfeleire. „Szerintem ez a hirdetés nem korrekt” – hangsúlyozta az MSNBC-nek nyilatkozva Steven Rattner, aki az Obama-kormány megbízásából vezényelte le az amerikai autóipar átalakítását. Rámutatva, hogy a hirdetés a munkahelyek elvesztésére helyezte a hangsúlyt, Rattner kijelentette: „Ez hozzátartozik a kapitalizmushoz, az élethez. Nem gondolom, hogy a Bain Capitalnek szégyellnie kellene magát bármiért, amit tett.”

A GST esetében egyébként éppen a cég korábbi tulajdonosai voltak azok, akik megkeresték a cégátszervezések terén jó reputációjú Bain Capitalt és nem fordítva. Az Obama-kampány csak május folyamán 25 millió dollárt fordít televíziós hirdetésre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.