Mint azt megírtuk, Mitt Romney a vallásos konzervatív szavazókat igyekezett megnyerni, amikor beszédében határozottan a melegházasságok ellen foglalt állást.
Ismert, Romney bocsánatkérésre kényszerült csütörtökön, miután egy lap megírta, hogy 47 évvel ezelőtt középiskolásként többedmagával bántalmazott egy homoszexuális diákot.
A politikai hirdetés, amelynek kétperces változatát Iowa, Ohio, Pennsylvania, Colorado és Virginia államban is bemutatják, azt állítja, hogy a Bain Capital, amelynek Romney társalapítója volt, Kansas Cityben tönkretette az általa 1993-ban felvásárolt GST acélipari vállalatot. A GST 2001-ben jelentett csődöt, Romney pedig még 1999-ben vált meg a cégtől.
„Olyanok voltak, mint egy vámpír. Jöttek és kiszívták belőlünk az életet” – panaszkodott a filmben az egyik volt acélipari munkás. A társai hasonló, drámai szavakkal jellemezték a Bain tevékenységét, rámutatva, hogy a munkavédelmi előírások áthágásával a gyár kezdett a 30-as évek műhelyeire hasonlítani és hogy a gyár hanyatlása olyan volt, mint amikor „egy régi barát elvérzik”. A befektetési cég embereiről pedig azt mondták, hogy „több a pénzük, mint amennyit a családjuk valaha is el tud majd költeni”. „Amit a Bain Capital tett, az nem kapitalizmus, hanem rossz gazdálkodás” – jelentette ki David Foster, aki a GST Steel munkásai nevében tárgyalt a Bain Capitallel.
A jelek szerint Mitt Romney-nak a mostani kampány során ugyanolyan mélyütéseket kell elviselnie, mint amilyeneket a republikánus előválasztási küzdelem során az őt támogató hivatalos és nem hivatalos kampánygépezet mért az ellenfeleire. „Szerintem ez a hirdetés nem korrekt” – hangsúlyozta az MSNBC-nek nyilatkozva Steven Rattner, aki az Obama-kormány megbízásából vezényelte le az amerikai autóipar átalakítását. Rámutatva, hogy a hirdetés a munkahelyek elvesztésére helyezte a hangsúlyt, Rattner kijelentette: „Ez hozzátartozik a kapitalizmushoz, az élethez. Nem gondolom, hogy a Bain Capitalnek szégyellnie kellene magát bármiért, amit tett.”
A GST esetében egyébként éppen a cég korábbi tulajdonosai voltak azok, akik megkeresték a cégátszervezések terén jó reputációjú Bain Capitalt és nem fordítva. Az Obama-kampány csak május folyamán 25 millió dollárt fordít televíziós hirdetésre.