Az idén különösen nagyszabásúra tervezett – Liszt-emlékévhez kapcsolódó – Zene szemeimnek elnevezésű pályázat műveit, és az idei díjazott, Ducki Krzysztof kamarakiállítását az emeleten befogadó tárlat megnyitóján szinte mozdulni sem lehetett. Az egykori Erzsébet téri buszpályaudvar zsúfolásig megtelt érdeklődőkkel, ami nem is csoda, hisz a kreatív szakma legerősebb bástyája a grafikusoké. Évente több mint száz fiatal kezd bele a vizuális dizájn művelésébe, amely évről évre újabb iskolákkal és műfajokkal bővül. A technikai robbanás a tervezőgrafika területén váltotta leginkább valóra a modernizmus álmát az „alanyi művészről”. Elvégre valóban „bárki lehet művész”, aki ismeri az Adobe termékcsaládot, és van benne affinitás ahhoz, hogy ötleteit több munkaóra révén valóra is váltsa.
Ezért is különösen izgalmas élmény az évente megrendezett Aranyrajzszög, hisz évről évre garantáltan láthatunk valakit, akit korábban nem, valamit, amit még addig sohasem. Ahogy a szakma, úgy a felvonultatott ötletek, trendek, és a megvalósítás módjai is folyton változnak. Az idei évben a Zene Szemeimnek kiállított darabjai közt ugyanúgy megtalálhatjuk a Budapesti Kommunikációs Főiskola alig pár éves múlttal rendelkező művészeti intézetének fiatal diákját, mint a nagy múltú Képzőművészeti és az Iparművészeti Egyetem (elnézést: MOME) hallgatóinak, diplomásainak pályaműveit. A pályázati élet virul, a szakma pedig valóban olyan színvonalon alkot, hogy méltán büszkék lehetünk arra az európai mércével mérhető magyar grafikára. Az összehasonlítás azonban már kevés: pár éve keressük egyéni ízeit, markáns identitását, azt, hogy miben különbözik az angol, német vagy francia grafika tendenciáitól. Ezt talán még nem láthatjuk. Ma még mindig inkább átveszi, semmint diktálja a divatot a magyar szakma, és ez különösen szembeötlő, amikor a lengyel grafika egyszemélyes „ötödik hadoszlopa”, Ducki Krzysztof az Aranyrajzszög díjazottja. Ducki Varsóban diplomázott, s mint érett és elismert alkotó került hazánkba.