A Chapecoense 31 éves védője, Helio Hermito Zampier Neto állapota az orvosok szerint stabil, miután több sebészeti beavatkozást is végrehajtottak rajta – írja a BBC. Neto édesapja, Helam a Facebook közösségi oldalon számolt be arról, hogy fia egyre jobban van, a gyógyulásáról szóló hírek pedig „megújult reményt és hitet” adtak a családnak. „Nemrég műtötték meg a lábát, és az orvosok azt mondják, vissza fog térni a futballhoz” – fogalmazott az édesapa.
A Lamia bolíviai légitársaság Avro RJ85 típusú gépe 77 emberrel a fedélzetén Kolumbia északnyugati részén, röviddel a medellíni nemzetközi repülőtéren tervezett landolás előtt zuhant le helyi idő szerint hétfőn este. A gépen utaztak a Chapecoense brazil labdarúgócsapat játékosai. Hat ember, köztük három focista élte túl a szerencsétlenséget.
A 24 éves kapus, Jakson Ragnar Follmann – akinek korábbi hírek szerint a jobb lábát amputálták – az orvosok szerint nem veszíti el bal lábát. A 27 esztendős Alan Ruschel gerincsérülést szenvedett, és úgy tudni, mindez nem hatott ki a mozgására. Az újságíró Rafael Henzel állapota is stabil.
Kolumbiai tisztviselők szerint egyre biztosabb, hogy a tragédiát üzemanyaghiány okozta. Alfredo Bocanegra, a kolumbiai polgári légi közlekedési igazgatóság vezetője korábban közölte: a pilóta nem tudatta időben a légi irányítással, hogy kifogyóban van a szűkösen mért üzemanyag, mivel attól tarthatott, hogy emiatt bajba kerül ő és légitársasága, a Lamia is.
A Kolumbiában lezuhant utasszállító gép pilótája nem közölte időben a légi irányítással, hogy kifogyóban van a szűkösen mért üzemanyag. Mindez azért történhetett, mert attól tartott, hogy bajba kerül ő és légitársasága is. A tragédia kapcsán áttekintettünk három légi balesetet, amelyeknél üzemanyaggal kapcsolatos problémák okoztak vészhelyzetet.
Miguel Quiroga pilóta a légi irányítással folytatott, időnként kaotikusan hangzó beszélgetésben először csak „üzemanyag-problémákat” említett, anélkül, hogy formálisan vészhelyzetet jelentett volna. A medellíni repülőtér légi irányítója pedig válaszul közölte, hogy éppen egy másik, műszaki hiba miatt kitérőre kényszerülő gép közeledik a leszállópálya felé, az kapott elsőbbséget, s utasította a Lamia-járat pilótáját, hogy tegyen egy hétperces kitérőt. Úgy vélik, ha azonnal közli, hogy kifogyóban van az üzemanyag, akkor a légi irányítás diszpécsere haladéktalanul felszabadította volna a gép számára a legközelebbi repülőtér leszállópályájának megközelítését biztosító folyosót.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!