Újra játszhat a légikatasztrófát túlélő focista?

A sportoló édesapja közölte: fia egyre jobban van, és várhatóan újra futballozhat.

MNO
2016. 12. 02. 19:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Chapecoense 31 éves védője, Helio Hermito Zampier Neto állapota az orvosok szerint stabil, miután több sebészeti beavatkozást is végrehajtottak rajta – írja a BBC. Neto édesapja, Helam a Facebook közösségi oldalon számolt be arról, hogy fia egyre jobban van, a gyógyulásáról szóló hírek pedig „megújult reményt és hitet” adtak a családnak. „Nemrég műtötték meg a lábát, és az orvosok azt mondják, vissza fog térni a futballhoz” – fogalmazott az édesapa.

A Lamia bolíviai légitársaság Avro RJ85 típusú gépe 77 emberrel a fedélzetén Kolumbia északnyugati részén, röviddel a medellíni nemzetközi repülőtéren tervezett landolás előtt zuhant le helyi idő szerint hétfőn este. A gépen utaztak a Chapecoense brazil labdarúgócsapat játékosai. Hat ember, köztük három focista élte túl a szerencsétlenséget.

A 24 éves kapus, Jakson Ragnar Follmann – akinek korábbi hírek szerint a jobb lábát amputálták – az orvosok szerint nem veszíti el bal lábát. A 27 esztendős Alan Ruschel gerincsérülést szenvedett, és úgy tudni, mindez nem hatott ki a mozgására. Az újságíró Rafael Henzel állapota is stabil.

Kolumbiai tisztviselők szerint egyre biztosabb, hogy a tragédiát üzemanyaghiány okozta. Alfredo Bocanegra, a kolumbiai polgári légi közlekedési igazgatóság vezetője korábban közölte: a pilóta nem tudatta időben a légi irányítással, hogy kifogyóban van a szűkösen mért üzemanyag, mivel attól tarthatott, hogy emiatt bajba kerül ő és légitársasága, a Lamia is.

A Kolumbiában lezuhant utasszállító gép pilótája nem közölte időben a légi irányítással, hogy kifogyóban van a szűkösen mért üzemanyag. Mindez azért történhetett, mert attól tartott, hogy bajba kerül ő és légitársasága is. A tragédia kapcsán áttekintettünk három légi balesetet, amelyeknél üzemanyaggal kapcsolatos problémák okoztak vészhelyzetet.

Miguel Quiroga pilóta a légi irányítással folytatott, időnként kaotikusan hangzó beszélgetésben először csak „üzemanyag-problémákat” említett, anélkül, hogy formálisan vészhelyzetet jelentett volna. A medellíni repülőtér légi irányítója pedig válaszul közölte, hogy éppen egy másik, műszaki hiba miatt kitérőre kényszerülő gép közeledik a leszállópálya felé, az kapott elsőbbséget, s utasította a Lamia-járat pilótáját, hogy tegyen egy hétperces kitérőt. Úgy vélik, ha azonnal közli, hogy kifogyóban van az üzemanyag, akkor a légi irányítás diszpécsere haladéktalanul felszabadította volna a gép számára a legközelebbi repülőtér leszállópályájának megközelítését biztosító folyosót.

A dél-amerikai médiában forgó egyik lehetséges magyarázat szerint a pilóta, aki egyben részvényese is volt a Lamia bolíviai légitársaságnak, attól tarthatott, hogy a légitársaságra az eset miatt büntetést szabnak ki, őt pedig megfoszthatják repülési engedélyétől. A gépeket a szabályok szerint 30-45 percnyi plusz repülési időre elegendő üzemanyaggal kell feltölteni, tekintettel a rendkívüli helyzetekre és az esetleg szükséges kitérőkre.

A kolumbiai hatóságok 75-ről 71-re helyesbítették kedd este az ország északnyugati részén egy nappal korábban történt repülőgép-szerencsétlenség halálos áldozatainak számát. A bolíviai Santa Cruz de la Sierrában – ahol megállt a Brazíliából Kolumbiába tartó gép – négyen az utolsó pillanatban úgy döntöttek, hogy nem kísérik el a Chapecoense játékosait a Dél-amerikai Kupa (Copa Sudamericana) döntőjének első fordulójára, ezért nem szálltak fel, a nevük viszont ott volt az utaslistán.

Mint azt a bolíviai Blue rádió megtudta, a gépre a brazil Chapecó város polgármestere, a Chapecoense labdarúgócsapat vezetésének egyik tagja, egy parlamenti képviselő és egy újságíró nem szállt fel.

1949. május: A Superga-bazilikának ütközött a Torino labdarúgócsapatát szállító gép, az együttes összes játékosa életét vesztette.

1958. február: Münchenben baleset ért egy repülőgépet, a Manchester United labdarúgócsapata is a fedélzeten tartózkodott. Nyolc játékos halt meg a szerencsétlenségben.

1972. október: Baleset ért egy repülőt a chilei Andokban, az uruguayi rögbicsapat is a gépen volt.

1993. április: Lezuhant a zambiai labdarúgócsapatot szállító gép, tizennyolc játékos vesztette életét.

2011. szeptember: Lezuhant a Lokomotyiv Jaroszlavl jégkorongcsapatát szállító repülőgép, több mint negyven ember halt meg a balesetben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.