A magyarországi viszonyokat alapul véve nehéz elképzelni, hogy egy alig hat éve alapított klub meccsére minimum 10 ezer néző látogat el kéthetente – természetesen a csapat aktuális szezonra szóló mezét büszkén viselve. A Western Sydney Wanderers fiatal kora ellenére szép sikereket tudhat maga mögött: első hivatalos idényükben az ausztrál bajnokság első helyéig jutottak, hogy egy évre rá, 2014-ben elhódítsák az ázsiai bajnokcsapatok első számú sorozatát, az AFC-bajnokok ligáját.
A tőkeinjekció tehát gyorsan meghozta gyümölcsét az ausztrál rekordbajnok, Sydney FC-vel való rivalizálást tekintve: a Wanderers első két évében mindent megnyert, amit lehetett. A nagy sikereket csendesebb évek követték, a jelenleg zajló, féltávnál tartó ausztrál alapszakaszban a tíz csapatból csupán a hatodik helyen állnak, ám ez a legkevésbé sem zavarta azt a 10 771 nézőt, akik szerdán az Adelaide United ellen biztatták kedvenceiket.
A győztes döntő az ázsiai BL-ben:
A klub új stadionjában még most is zajlanak építési munkák, de az átmeneti időszakban is szép otthont kapott a csecsemőkorú csapat: a 2000-es nyári olimpiára épített, s azóta némileg átalakított és visszabontott ANZ Stadionban játsszák hazai mérkőzéseiket. A bökkenő ott van, hogy hiába az elmúlt húsz év óriási anyagi és népszerűsítési lökete az ausztrál szövetség részéről, a 83 ezres arénát egyelőre a Tim Cahill fémjelezte – az oroszországi vb-re egyébként kijutott – ausztrál válogatott meccsein is alig sikerül megtölteni.
Hangulatot az ásítozóan üres stadion látványa ellenére is sikerült varázsolnia a kapu mögött helyezkedő „B-középnek”, az Adelaide United elleni bajnoki rangadón (a déliek három ponttal előzték meg a meccs előtt a Western Sydney Wandererst). A 200 fős kemény mag hangereje a lefújás pillanatáig nem hagyott alább, az európai meccsekről ismerős rigmusokat énekelték. Volt, hogy egy-két popsláger dallamát is kihallhattuk a morajlásból, de a helyiek fel sem kapták rá a fejüket.
Márkaépítés vs. hagyománytisztelet
A magyar futballfinanszírozási anomáliák közepette mi magyarok már kevés dolgon lepődünk meg, de a WSW FC-t – bajnoki létszámhiány miatt – maga az ausztrál szövetség alapította, majd tartotta fenn jó két éven át. Ezután sikerült végre saját tulajdonost találni, s bajnokságot, ázsiai BL-t nyerni, egy egészen jól menő brandet építeni. Ausztráliában nem a sydney-i az egyetlen földből kinőtt új focis márkanév: az arab tulajdonú City Football Group, amely az angol Manchester Cityt is birtokolja, 2014-ben vette meg a Melbourne Heartsot és csinált belőle Melbourne Cityt. Miképp az angol „anyaklubnak”, nekik is rögvest égszínkék lett a mezük. Hiába, itt nem a hagyománytiszteletért fizetnek. (GB)