Az, hogy napjainkban az angol első osztály alsóházában található klubok is képesek pénzügyi versenyre kelni más topbajnokságok élcsapataival, nem véletlen. Az 1992 óta működő Premier Leauge az elmúlt több mint 25 év alatt önálló márkává avanzsált, amelynek termékére (a futballcsapatokra s azok versengésére) évről évre több millió ember kíváncsi világszerte. A növekvő érdeklődés pedig a televíziós közvetítési díjakból származó bevételek formájában csorog vissza az élvonal aktuális együtteseihez. A legutóbbi alkalommal a 2016 és 2019 közötti három idény sugárzását a liga 5,136 milliárd fontért (mintegy 1,8 billió forintért plusz a külföldön értékesített jogokért) adta el a Sky Sportsnak és a BT Sportnak. Érdemes tudni, a mindenkori összeg nagy részét a csapatok között egyenlően osztják el, de számít az egyes klub teljesítménye, továbbá az is, hányszor szerepelt élő közvetítésben.
Ezzel szemben például a spanyol bajnokság fejnehéz: a Barcelona és a Real Madrid visz mindent. Az előző évben a húsz spanyol első osztályú csapat között elosztott 1,247 milliárd euróból a Barcelona 146,2 millió eurót (45,176 milliárd forint) kapott, míg a Real Madrid 140-et, ezzel szemben a 2016-ban feljutott Leganés kasszájába mindössze 39,3 millió euró vándorolt.
Visszatérve Angliára, hamarosan megkezdődik az újabb tárgyalássorozat a 2019–2022-es időszakot illetően, s ami már most szinte biztos: a korábbi 5,1 milliárd fontot meg fogja haladni a végső összeg. S hogy miért? A fő okot közvetve a Manchester United alelnöke, Ed Woodward már az előző év végén megpendítette, amikor arról beszélt befektetőknek, hogy a Facebook és az Amazon is oda fog ülni az asztalhoz. Félig igaza is lett: a Facebook közleményben azonnal cáfolta a hírt, ellenben az Amazon iparági értesülések szerint komolyan érdeklődik a Premier League s főként annak online közvetítési jogai iránt.
Ezzel a technológiai óriás tovább bővítené az amúgy sem szerény Prime portfólióját. (Csak a rend kedvéért: a világ egyik legnagyobb online áruházán, az Amazonon belül a Prime egy olyan prémiumszolgáltatás, amely megszabott havidíj ellenében előfizetői számára kétnapos ingyenes házhoz szállítást biztosít, de videostreaming-szolgáltatás is igénybe vehető.) A kiemelt kategórián belül tudhatja a cég a US Open internetes sugárzási jogait, illetve tíz csütörtöki amerikaifutball-mérkőzést is, amelyért nemrég 37 millió fontot fizetett. Anglia tehát egy következő lépcsőfok lehet, főleg úgy, hogy a Premier Leauge vezetése online szolgáltatásait is fejlesztené.