Amikor interneten vásárolunk egy terméket, távollevő felek közt jön létre a szerződés, ettől függetlenül ugyanolyan jogi következmények fűződnek a megkötött szerződéshez, mintha hagyományos módon (személyes jelenlét mellett) jött volna létre a megállapodás.
Tipp: A vonatkozó jogszabályt ezen a linken , illetve itt olvashatja.
Fontos a körültekintés, hiszen a fogyasztó ilyenkor kettős információ hiányban szenved:
– kevés információ áll a rendelkezésére, nem tudja a terméket kézbe venni, ki-, illetve felpróbálni, meggyőződni arról, hogy a leírt tulajdonságokkal ténylegesen bír–e a termék, milyen különleges használatbavételt, kezelést igényel,
– kérdéses lehet, hogy a terméket értékesítő kereskedő valóban létezik–e, jogosult–e gazdasági tevékenység folytatására.
A megrendeléskor kötelező a kereskedőnek biztosítania a félrekattintások és adatbeviteli hibák kijavításának lehetőségét. A megrendelést kötelező haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikusan visszaigazolni, ami a gyakorlatban egy válasz e-mailben történik. Ha ez 48 órán túl történik, a fogyasztót nem köti a megrendelés, és a leszállított árut sem köteles átvenni.
Az általános szabályokhoz hasonlóan a weboldalon kínált termékek esetén is a ténylegesen fizetendő bruttó árat kell feltüntetni. A vásárlás előtt informálódjunk a szállítási költségek pontos összegéről, illetve a szállítási határidőről. A legtöbb magyar webshopban bankkártyával online felületen, vagy postai utánvéttel is fizethetünk. Az aktuális postai vagy futárszolgálati díjszabást súlyhatár, vagy darabszám szerint tételesen közzé kell tenni, a változásokat kötelessége az eladónak figyelemmel kísérni.
A hatályos jogszabályok az elektronikus kereskedelembe vetett bizalom erősítése érdekében, és az internetes vásárlásban rejlő kockázatok csökkentése érdekében biztosítanak a fogyasztónak egy úgynevezett utólagos megfontolási időt, elállási jogot.
Egy termék megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele esetén a szerződéskötés után kezdődik az elállási határidő, ami 8 munkanap. Ez nem jelenti azonban azt, hogy a terméket is 8 munkanapon belül kell visszaküldenünk, elég a határidőn belül kifejeznünk elállási szándékunkat. Az elállást jelezhetjük telefonon, e-mailben, tértivevényes levélben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!