A fogyasztóknak érdemes odafigyelniük arra, hogy a csekkeket a rajtuk feltüntetett esedékesség szerinti sorrendben rendezzék, ellenkező esetben a befizetési sorrend felcserélése miatt könnyen szolgáltatás nélkül maradhatnak.
A problémát az okozza, hogy a szolgáltatók többsége a fogyasztó befizetését nem a legrégebbi tartozásra, hanem arra a számlára számolja el, amelyet a fogyasztó aktuálisan befizetett.
Amennyiben tehát a fogyasztó kézhez kapja például a június, július és augusztus havi részszámláit, azonban elsőként nem a júniusban, hanem például az augusztusban, majd pedig a júliusban esedékes csekket rendezi, a júniusban esedékessé vált csekk meg nem fizetése miatt fizetési felszólítást, és a szolgáltató jelenlegi gyakorlatának megfelelően a hálózati elosztótól akár kikapcsolási értesítőt is kaphat a fogyasztó.
A hatályos jogi szabályozás szerint a szolgáltatásból való kikapcsolásra az alapján kerülhet sor, hogy a fogyasztó a fizetési kötelezettségével a fizetési határidőtől számított 60 napot meghaladó késedelembe esik. A fenti példánál maradva tehát, amennyiben a fogyasztó a júniusi számlát az esedékességet követő 60. napig nem rendezi, akár a szolgáltatásból történő kikapcsolásra is sor kerülhet a fogyasztási helyen.
A fentiekre tekintettel tanácsos minden alkalommal figyelmesen megnézni a befizetési csekken feltüntetett fizetési határidőt, és elsőként mindig a legkorábbi esedékességű számlát rendezni a szolgáltató felé, amellyel elkerülhető a késedelmes befizetés miatti szolgáltatásból történő kikapcsolás és az azzal járó kellemetlen procedúra.
További hasznos információk: http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/szolg/szolg_hirek