Szerződéskötés telefonon – a kimondott szó ereje

Önt is keresték már telefonon azonnali szerződéskötési lehetőséget biztosítva?

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
2013. 11. 11. 8:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Önt is keresték már telefonon azonnali szerződéskötési lehetőséget biztosítva? Esetleg kiskorú gyermekét vették rá valamilyen szolgáltatás megrendelésére? Majd követelték a díjat, holott azt sem tudja, mit rendelt meg? Egyre több vállalkozás keresi fel lehetséges jövőbeni ügyfeleit telefonon azzal a céllal, hogy valamilyen szolgáltatás igénybevételére vagy áru értékesítésére szerződést kössön.

Elsőre talán jogszerűtlennek tűnik ez a mód, ugyanakkor a jelenleg hatályos jogi szabályozás értelmében lehetőség van arra, hogy a felek távközlő eszköz útján kössenek szerződést. Ha a vállalkozás telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, a telefonbeszélgetés megkezdésekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.

Az ily módon kötött szerződés esetében – legkésőbb a teljesítés időpontjában – írásbeli megerősítést kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, melynek tartalmaznia kell:

Amennyiben a vállalkozás a fenti megerősítést nem küldi meg, az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége előtt eljárás megindítására van lehetőség.

 

 

A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. Termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, szolgáltatásnyújtás esetében a szerződéskötés napjától számított nyolc munkanapon belül állhat el a fogyasztó a szerződéstől, kivéve, ha az írásbeli megerősítést eddig az időpontig megkapta. Ez utóbbi esetben ugyanis a fogyasztó az írásbeli megerősítés kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított 3 hónap elteltéig gyakorolhatja elállási jogát.

Amennyiben tehát meggondolta magát, és mégsem kéri a megrendelt szolgáltatást/terméket, vagy esetleg valamely családtagja kötötte meg telefonon a szerződést, a termék átvételét, vagy az írásbeli megerősítés kézhezvételét követő 8 munkanapon belül küldje el az elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatot a vállalkozás részére. Ha ezt nem teszi meg, a szerződés érvényesen létrejött.

 

 

Amennyiben telefonon nem keresték meg Önt, vagy megkeresték, de Ön nem fejezte ki szerződéskötési szándékát, ennek ellenére olyan, megtévesztésre alkalmas, reklámnak minősülő küldeményt kap, mely azt a látszatot kelti, hogy egy már megkötött szerződés alapján kibocsátott számlát kell befizetnie, ne ijedjen meg. Kéretlen, meg nem rendelt szolgáltatásért, küldeményért nem kell fizetnie, amennyiben azonban befizeti a számlát, a szerződés létrejön.

A vonatkozó jogszabályt itt olvashatja.

További hasznos információk: www.nfh.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.