Húsvétkor előtérbe kerülnek az üzletek polcain az édességek, a gyermekjátékok, a húsvéti dekorációk, és az asztal fő vendégei, a sonka és a tojás. Lehet, hogy megszokásból, rutinosan vásárolunk, azonban egy tapasztalt fogyasztónak sem árt, ha néhány dolognak utánanéz, mielőtt a kosarába, otthon pedig gyermekei, vendégei elé teszi a finomságokat.
Általános jó tanácsunk, hogy gyermekjátékot, édességet lehetőleg ne vásároljon aluljáróban, utcán, ellenőrizhetetlen árusoktól, mivel ott nagy valószínűséggel blokkot sem kap a vásárlásról, így bármilyen jellegű probléma esetén nem lesz kihez fordulnia panaszával.
Amennyiben egy termékhez két vagy esetleg több árat is talál feltüntetve az üzletben, mindig ragaszkodjon a legalacsonyabbhoz! A kereskedő ugyanis köteles ezen az áron értékesíteni a terméket.
Ha abba a helyzetbe kerülnek, hogy csak később veszik észre, hogy a pénztárnál a vásárolt termékért a feltüntetettnél vagy a meghirdetettnél magasabb árat számolt fel a kereskedő, ne riassza el önöket „A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.” kiírás. A fogyasztó kifogását a kereskedőnek ettől függetlenül rendeznie kell, ez nyilvánvalóan nem mentesítheti a vállalkozást a jogsértés következményei alól.
Ha panaszát a kereskedő helyben nem rendezi, akkor írjon az üzletben elérhető helyen kihelyezendő vásárlók könyvébe, melyre 30 napon belül választ kell kapnia. A szabálytalan árfeltüntetési gyakorlatot jelezheti az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál.
Az akciók esetében, különösen a „+25% ingyen”, illetve a „2+1 ajándék” típusú akcióknál győződjenek meg arról, hogy az ingyenesen vagy ajándékba ígért termékrész, illetve termék valóban ingyen van-e. Ez nehezebb lehet olyan ajándékcsomagoknál, ahol különböző típusú, egyébként egyenként is kapható szezonális termékek – például csokoládétojások, csokoládényúl és -bárány – kerülnek egy csomagba, de pénztárcánk védelme érdekében megéri utánaszámolni.