A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Facebook-oldalára minap érkezett kérdés szerint a javításra futárszolgálattal visszaküldött laptop a szerviz jelzése szerint törötten érkezett, így a fogyasztóval ki akarják fizettetni a képernyőcsere díját. A vásárló kérdése az volt, hogy életszerű-e a szerviz azon hivatkozása, hogy miért nem dokumentálta becsomagoláskor, elküldéskor, hogy valóban ép terméket küldött vissza. A tudatos fogyasztó előre gondolkodik?
A fogyasztónak valóban érdemes előre gondolnia ilyen esetben a bizonyíthatóságra, különösen akkor, ha nem saját kezűleg vitte be a terméket a szervizhez.
A szállító cég a szállításkor fellépő, általuk okozott sérülésekért felelős, így amennyiben már külsőleg is látható sérülése van a küldeménynek, érdemes a címzettnek a szállítóval jegyzőkönyvet felvetetnie a sérülés természetéről, javasolt fényképfelvételeket készíteni kibontás előtt és után. A szállítási sérülést jeleznie kell a futárcég számára minél hamarabb, a bizonyítékok elküldésével. Ezért érdemes ilyen esetben felvenni a kapcsolatot a szervizzel, hogy a termék dobozát is lefényképezték-e átvételkor, azon látszódott-e sérülés. Ha igen, kártérítési igénnyel a szállító vállalkozáshoz kell fordulni.
A futárcég által a szállítás közben elkövetett károkozás polgári jogi, kártérítési jellegű probléma. Jelen esetben a Polgári törvénykönyv szabályozása szerint szükséges mérlegelni, kideríteni a károkozót, a kár mértékét, melyre elsősorban – ha a felek között nincs megegyezés – bírósági eljárás keretében van lehetőség. Javasolt még a hosszadalmas bírósági eljárás helyett a békéltető testületek előtti eljárás igénybevétele. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, költségkímélő jellege indokolhatja. (Bővebb infó a bekeltetes.hu címen.)
A kifogásról, kárbejelentésről a szolgáltatást teljesítő társaságnak jegyzőkönyvet kell felvennie, melyben a vásárló kifejtheti a károkozással kapcsolatos véleményét (is), erre harminc napon belül írásban választ kell kapnia. A társaságnak válaszában érdemében reagálnia szükséges a kártérítési kérelemmel kapcsolatban, a kifogás esetleges elutasításának megfelelő indokát kell adnia.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!