A Demján Sándor érdekeltségébe tartozó TriGránit és az Euroinvest, valamint az OTP Bank és a Mol konzorciumot alapított a Budapest Airport Rt. privatizációjára – adta hírül tegnap a Világgazdaság. Takács Ildikó, a TriGránit kommunikációs igazgatója a hírt lapunknak megerősítette. Annyit árult el, hogy a konzorciumot az Euroinvest vezeti, ám ajánlatuk értékéről nem kívánt beszélni.
Völker Zsolt, az Euroinvest vezérigazgatója az MTI kérdésére szintén megerősítette az információt s hozzátette, hogy a konzorciumi tagok összesen több mint ötmilliárd euró saját tőkével rendelkeznek.
A Világgazdaság írása szerint a konzorcium szakmai befektetőnek a velencei és trevisiói repülőtereket működtető olasz Save Spát nyerte meg. Az is elképzelhető, hogy a Save Spa csak ideiglenesen kapná meg az üzemeltetés jogát, a tőketársaság ugyanis a későbbiekben mások számára ismételten meghirdetné azt. A konzorcium szereplői szerint fontos, hogy a Ferihegyi repülőtér a nemzeti tőke kezében maradjon, mert ezzel biztosítható, hogy Budapest regionális központi szerepe erősödjön. Demján azt mondta a lapnak: nem a közvetlenül elérhető nyereségért szállnak versenybe, hanem inkább azon lehetőségek kibontakozásában érdekeltek, amelyeket a magyar főváros központi szerepe biztosíthat számukra.
Nagyon kapós a Ferihegyi repteret üzemeltető cég, hiszen a jelentkezők listáján van nemzeti tőketársaság éppúgy, mint egy évi 300 milliós utasforgalmat bonyolító külföldi társaság – nyilatkozta lapunknak Mészáros Tamás, az ÁPV Rt. igazgatóságának elnöke. Elmondta azt is, hogy Kamarás Miklós – aki korábban az ÁPV Rt. vezérigazgatói posztját töltötte be –, visszaadta a BA Rt. igazgatóságának elnöki mandátumát.

Kisgyerekes apuka halt szörnyet az M3-ason