A Malév kiszervezi kerozinüzletágát

Valóban kiszervezi a Malév Rt. egy másik cégbe a kerozinüzletágát – derül ki a vállalat közleményéből. A Fidesz a közvagyon elherdálásának tartja a Budapest Airport Rt. magánosítását; a legnagyobb ellenzéki párt a gazdasági és a pénzügyminiszter bizottsági meghallgatását is kezdeményezi az ügyben.

Hunyor Erna
2005. 07. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rendkívüli közgyűlést tartott a Malév Rt. tegnap, amelynek napirendjén egyetlen témaként a kerozinkiszolgálással foglalkozó leányvállalat létrehozása szerepelt. A nemzeti légicég lapunkat arról tájékoztatta: a közgyűlés döntése értelmében a Malév Rt. üzemanyagosztályának a kerozinbeszerzéssel, -kiszolgálással és -értékesítéssel kapcsolatos tevékenysége a jövőben a megalapítandó Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló (RÜK) Kft.-be kerül. A RÜK Kft. fő tevékenysége kerozinbeszerzés,
-raktározás, -értékesítés és -kiszolgálás lesz a Ferihegyi repülőtéren a Malév és a szerződött légitársaságok részére, valamint kerozinértékesítés a sármelléki és debreceni repülőtéren.
E tevékenységi körökre hárommillió forintos alaptőkével alapítja meg a Malév a RÜK Kft.-t, amelynek a Malév Rt. mellett egy üzletrész erejéig az Air Budapest Club Kft. is résztulajdonosa lesz. A tevékenység folytatásához szükséges eszközöket a Malév Rt. a bejegyzést követően tőkeemeléssel adja át a kft.-nek. A szükséges személyi állományt a RÜK Kft. munkajogi jogutódlással veszi át az anyavállalattól. A Malév Rt. üzemanyagosztályának más, kiegészítő tevékenységeit – mint például a jégtelenítés, gázolaj-, autógáz-, kenőanyag-ellátás – a vállalat más szervezeti egységei veszik át. A Ferihegyi repülőtér üzemanyag-eladási és -kiszolgálási piac mérete évi 220 ezer tonna körüli. Ebből a Malév Rt. felhasználása az összforgalom hatvan százalékát képviseli.
Határidőre elkészült, s megtörtént az átépített ferihegyi 1-es terminál műszaki átvétele; a repülőtér az utasforgalom számára szeptember 1-jén nyílik meg. A Budapest Airport Rt. közleménye szerint megkezdődött a rendszerek tesztelése és a berendezések szükséges próbái.

*****
Új járművek Sármelléknek. A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat és a Rosenbauer International AG szerződést kötött pénteken az ICAO 7. kategóriának megfelelő tűzoltójárművek beszerzéséről a sármelléki repülőtér számára – közölte a szolgálat az MTI-vel.



A Fidesz a repülőtér magánosítása ellen. A Fidesz kezdeményezi a gazdasági bizottság összehívását, és Kóka János gazdasági, valamint Veres János pénzügyminiszter meghallgatását a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációja ügyében – jelentette be tegnap Márton Attila. Az ellenzéki párt országgyűlési képviselője a 2B terminál előtt tartott tájékoztatóján kifejtette: a bizottsági meghallgatáson a privatizáció mellett szóló komoly szakmai érveket szeretnének hallani a kormány képviselőitől, hiszen ilyet eddig nem hallhattak. „Konkrét adatokkal, számokkal tudjuk bizonyítani, hogy teljesen felesleges a BA Rt.-t eladni” – mondta. Márton úgy fogalmazott: a kormány eladási szándéka a BA Rt. elherdálását jelenti a pillanatnyi költségvetési szorítás miatt. Közölte: a nemzetközi gazdasági szaklapok az évtized egyik legnagyobb kiárusításának nevezik a BA Rt. eladását. Ha ez ekkora üzlet, akkor miért nem üzlet ez a magyar kormánynak? – tette fel a kérdést Márton. Göndör István, az MSZP frakcióvezető-helyettese az MTI-nek azt mondta, nem történt olyan esemény, ami miatt össze kellene hívni az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.