Rendkívüli közgyűlést tartott a Malév Rt. tegnap, amelynek napirendjén egyetlen témaként a kerozinkiszolgálással foglalkozó leányvállalat létrehozása szerepelt. A nemzeti légicég lapunkat arról tájékoztatta: a közgyűlés döntése értelmében a Malév Rt. üzemanyagosztályának a kerozinbeszerzéssel, -kiszolgálással és -értékesítéssel kapcsolatos tevékenysége a jövőben a megalapítandó Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló (RÜK) Kft.-be kerül. A RÜK Kft. fő tevékenysége kerozinbeszerzés,
-raktározás, -értékesítés és -kiszolgálás lesz a Ferihegyi repülőtéren a Malév és a szerződött légitársaságok részére, valamint kerozinértékesítés a sármelléki és debreceni repülőtéren.
E tevékenységi körökre hárommillió forintos alaptőkével alapítja meg a Malév a RÜK Kft.-t, amelynek a Malév Rt. mellett egy üzletrész erejéig az Air Budapest Club Kft. is résztulajdonosa lesz. A tevékenység folytatásához szükséges eszközöket a Malév Rt. a bejegyzést követően tőkeemeléssel adja át a kft.-nek. A szükséges személyi állományt a RÜK Kft. munkajogi jogutódlással veszi át az anyavállalattól. A Malév Rt. üzemanyagosztályának más, kiegészítő tevékenységeit – mint például a jégtelenítés, gázolaj-, autógáz-, kenőanyag-ellátás – a vállalat más szervezeti egységei veszik át. A Ferihegyi repülőtér üzemanyag-eladási és -kiszolgálási piac mérete évi 220 ezer tonna körüli. Ebből a Malév Rt. felhasználása az összforgalom hatvan százalékát képviseli.
Határidőre elkészült, s megtörtént az átépített ferihegyi 1-es terminál műszaki átvétele; a repülőtér az utasforgalom számára szeptember 1-jén nyílik meg. A Budapest Airport Rt. közleménye szerint megkezdődött a rendszerek tesztelése és a berendezések szükséges próbái.
*****
Új járművek Sármelléknek. A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat és a Rosenbauer International AG szerződést kötött pénteken az ICAO 7. kategóriának megfelelő tűzoltójárművek beszerzéséről a sármelléki repülőtér számára – közölte a szolgálat az MTI-vel.
A Fidesz a repülőtér magánosítása ellen. A Fidesz kezdeményezi a gazdasági bizottság összehívását, és Kóka János gazdasági, valamint Veres János pénzügyminiszter meghallgatását a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációja ügyében – jelentette be tegnap Márton Attila. Az ellenzéki párt országgyűlési képviselője a 2B terminál előtt tartott tájékoztatóján kifejtette: a bizottsági meghallgatáson a privatizáció mellett szóló komoly szakmai érveket szeretnének hallani a kormány képviselőitől, hiszen ilyet eddig nem hallhattak. „Konkrét adatokkal, számokkal tudjuk bizonyítani, hogy teljesen felesleges a BA Rt.-t eladni” – mondta. Márton úgy fogalmazott: a kormány eladási szándéka a BA Rt. elherdálását jelenti a pillanatnyi költségvetési szorítás miatt. Közölte: a nemzetközi gazdasági szaklapok az évtized egyik legnagyobb kiárusításának nevezik a BA Rt. eladását. Ha ez ekkora üzlet, akkor miért nem üzlet ez a magyar kormánynak? – tette fel a kérdést Márton. Göndör István, az MSZP frakcióvezető-helyettese az MTI-nek azt mondta, nem történt olyan esemény, ami miatt össze kellene hívni az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülését.