A teljesítménynövekedés anyagi kompenzálásáról, a feladatok ellátásához szükséges létszám biztosításáról, a cégvezetés részéről szóban megígért jutalmak kifizetéséről, a munkakörülmények javításáról, a munkaerő-kölcsönzés és a földi kiszolgálás kiszervezésének leállításáról kezdeményezett tárgyalásokat még június 27-én az LDFSZ sztrájkbizottsága. A szakszervezet legfőbb kifogása az, hogy a BA Rt. menedzsmentje a közelmúltban bejelentette: a földi kiszolgálási feladatok elvégzését egy új leányvállalatára bízná, mely később alvállalkozókat keresne feladatai ellátására. A terveket az LDFSZ egyfajta előprivatizációnak tartja. A fedélzeti takarítást például már meg is hirdették, miközben – állítja az LDFSZ – korábban arról volt szó, hogy a forgalomnövekedés miatt szükségessé váló többletfeladatokra új dolgozókat vesznek fel. A létszámhiány miatt egyre nő a munkavállalók fizikai és pszichikai leterheltsége, ami miatt a repülés biztonsága is veszélybe kerülhet – hangsúlyozza a szakszervezet. Az LDFSZ ugyanakkor kifogásolja, hogy a cégvezetés egyre gyakrabban a Malév százszázalékos leányvállalatától, az Air Budapest Club Kft. nevű munkaerő-kölcsönzőtől bérel embereket olyan feladatokra, amelyeket korábban a BA munkatársai végeztek el. A bérelt munkavállalók ugyanazért a tevékenységért ráadásul lényegesen kevesebb juttatást kapnak, mint a BA Rt.-nél dolgozók.
A munkaügyi konfliktus megoldására rendelkezésre álló hét nap ellenére a felek tegnap megállapodás nélkül álltak fel a tárgyalóasztal mellől. Ha a munkáltató továbbra sem hajlandó megállapodni, az LDFSZ sztrájkot fontolgat, mivel álláspontja szerint a kiszervezések és az egyes üzletrészek kiadása miatt teljes bizonytalanság uralkodik a jelenleg is nehéz körülmények között dolgozó munkavállalók között. Egy esetleges munkabeszüntetés sok kellemetlenséggel járna, hiszen nyáron jelentősen megnő a forgalom Ferihegyen. A lehetséges sztrájk azonban csak azokat a járatokat érintené, amelyeket a BA-dolgozók szolgálnak ki.
Trump aláírta a törvénybe foglalt ígéreteit
