Miközben javában dúl a kormánypárt–ellenzék-vita, hogyan áll az ország a különféle statisztikai görbék értelmezésében, nem haszontalan pillantást vetnünk a kabinet és környéke gépkocsiállományára. Egy felmérés szerint a kormányzati szerveknél ebben a pillanatban csaknem tizenegyezer autót használnak, ebből a Miniszterelnöki Hivatal százharmincegyet (Lada, Wartburg, Skoda, de még Suzuki sem található utóbbiak között). Munkában megfáradt minisztereink általában két állami gépjárművel rendelkeznek, az egyikkel valószínűleg odamennek, a másikkal vissza. Gondolom, sofőr is jár mindkettőhöz, az excellenciás úr ilyenkor már fáradt, netán alkoholt is fogyasztott valamelyik tárgyaláson. Nehéz pálya az övé.
Göncz Kinga ifjúsági, családügyi, szociális és esélyegyenlőségi miniszter – utóbbi titulust lassan mondom, hogy Lendvai Ildikó is megértse:
e-sély-e-gyen-lő-sé-gi – egy-egy Audi A6-os és Audi A3-as gépjárművel szerepel a forgalomban, innét kitekintve szemléli, milyen esélyegyenlősége van teszem azt a munkanélkülieknek, a romáknak, a kisnyugdíjasoknak ebben a kalászokkal ékesített rónaságban. Ezért kellett létrehoznia vitézlő Gyurcsány Ferencnek ezt a tárcát, ahol pillanatnyilag Kinga asszony (A6, A3) próbálja felmérni, mekkora kár érte a hazát, amióta nincs mindenkinek egyenlő esélye. Beiktatásakor a miniszterelnök valamiféle olcsó kormányzást emlegetett, amin nyilván azt értette, hogy páros lábbal kirúg az apparátusból minden nyámnyila, zsebre dolgozó, léha parazitát. Ehelyett csak az Audik jöttek, azok sem az esélyegyenlőség jegyében.
Trump aláírta a törvénybe foglalt ígéreteit
