Hárman szálltak ringbe

Tegnap délután 14 óráig három befektető cég adta be kötelező érvényű ajánlatát a Malév 99,95 százalékos állami részvénycsomagjának megszerzéséért kiírt pályázatra az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-hez.

Hunyor Erna
2005. 07. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazai cég is startol a Malév Rt. 99,95 százalékos állami tulajdonú részvényeinek megszerzéséért – értesült lapunk. Az Aviation Solutions Befektetői Konzorcium Kft. (ASBK Kft.) – amelynek a Malév egyik korábbi vezérigazgatója, Kovács Ferenc a szakmai vezetője – mellett a KrasAir Légitársasággal együttműködő befektetői csoport, az Airbridge Rt. is beadta a pályázatát. Úgy tudjuk, a harmadik pályázó a spanyol Air Europa vagy az ír Argos Capital lehet. A KrasAir közleményben is megerősítette szándékát, s az ASBK Kft. nevű magyar befektetői csoport is adott be kötelező érvényű ajánlatot – erősítette meg az fn.hu internetes portálnak Kovács Ferenc, aki csak annyit mondott: a konzorciumnak nincs külföldi tagja, s nemzeti légitársaság státusban akarják tartani a Malévot.
Az eredetileg május végére kitűzött határidőt azt követően halasztották el, hogy tavasz végéig nem sikerült rendezni a Malév és a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. közötti szerződéses viszonyokat. Néhány hete azonban a két cég tulajdonosi jogait gyakorló ÁPV Rt. jóváhagyta az addigra kidolgozott keretmegállapodást. A Malév eladásának egy éven belül harmadszor fut neki az ÁPV Rt. A mostani forduló kezdetén még tizennégyen tolongtak a cégért, a vevőjelöltek száma időközben hétre apadt. Egy hónappal ezelőtt a malévos szakszervezetek azt állították, hogy a kormány titokban megegyezésre készül a KrasAir nevű társasággal. Úgy tudjuk, a cég legnagyobb mentora Veres János pénzügyminiszter.

Uniós városokat köt össze a Malév. Új, Budapest érintése nélkül üzemelő járatokat indított vasárnaptól a Malév. A nemzeti légitársaság – a HavariaPress szerint – július 3-án indította Dublinból és Helsinkiből a görög fővárosba közlekedő új járatait. A társaság az Írországból és Finnországból Athénba irányuló jelentős forgalomra alapozva hetente háromszor üzemelteti a közvetlen menetrend szerinti járatot szeptember 29-ig. A hétfőn hajnalban landolt két menetrend szerinti járat egyben a magyar nemzeti légitársaság első olyan járata, amely két „Schengen-pont” között üzemel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.