Működésének finanszírozásához jelentős összegű hitelt vesz fel a MÁV Rt., amire kezességet vállal az állam. A vasúttársaság harmincmilliárd forint külső forrást vesz igénybe, enélkül viszont ebben az évben nem tudná fenntartani a forgalmat. Értesüléseink szerint a súlyos pénzügyi helyzetben lévő cég adósságállománya eléri a 180 milliárd forintot, így a további hitelekkel csak átmenetileg lehet biztosítani a MÁV Rt. működését. Ugyanakkor Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter még az év elején a társaság pénzügyi helyzetének rendezését ígérte, ám mindeddig kormányzati szinten sem értettek egyet illetékesek az adósság további emelésével. Információink szerint az államháztartás súlyos helyzete miatt a pénzügyi tárca vezetése még mindig nem írta alá az idei évre vonatkozó közszolgáltatási szerződést, amely révén a MÁV a személyszállítás finanszírozásához jelentős állami forrásokhoz jutna. A vasúttársaság jelenleg naponta 2500 személyszállító vonatot közlekedtet, a forgalmat a menetdíjbevételek mellett az állam által biztosított árkiegészítéssel tudja fenntartani. Az adósság jelenlegi szintjének eléréséhez nagyban hozzájárulnak a fejlesztésekhez és a működéshez felvett hitelek kamatterhei s a magas működési költségek. Nehezíti a helyzetet, hogy a MÁV a pálya- és kereskedővasút-fejlesztési forrásait leginkább külső forrásokból biztosítja, ám az egyre növekvő adósságállomány és a gazdasági helyzet miatt kedvezőtlenek a hitelfeltételek. Ennek ellenére a vasúttársaság vezetése nemrég bejelentette, hogy bizonyos fejlesztéseket PPP formában valósítanának meg, így magántőkéből újítanák fel a Kelenföldi pályaudvart, villamosítanának vasútvonalat, és kiépítenék a repülőtéri gyorsvasutat.
Antiszemita tartalmak miatt törölt bejegyzéseket a Grok, Elon Musk chatbotja
