Döntését a KDB azután hozta meg, hogy a MÁV gyorsvasúttenderéből kizárt Bombardier jogorvoslatért a testülethez fordult.
A MÁV kommunikációs igazgatóságán nem tudtak érdemben reagálni a hírre, mint mondták, jogászaik vizsgálják a KDB határozatát. A Stadler Bussnang AG kommunikációval megbízott ügynöksége megerősítette, hogy a cég megkapta a KDB döntésének indoklását, s tanulmányozza azt. Érdemi reagálásra csak ezután vállalkoznak.
– Nem az a kérdés, hogy melyik gyártó terméke fut majd a vasútvonalakon – jelentette ki Fónagy János, a Fidesz országgyűlési képviselője, az Orbán-kabinet közlekedési minisztere –, hanem az, hogy képes-e a magyar kormány, illetve annak vállalata botrányok és elmarasztaló ítéletek nélkül sikeresen végigvinni egy nagy értékű közbeszerzési eljárást. Az utóbbi hónapokban nyilvánvaló lett, hogy a lánc leggyengébb szeme a magyar vasúttársaság menedzsmentje, amely nem képes olyan korrekt feltételeket támasztani a résztvevőkkel szemben, amelyek kiállják mind a cégek jogászainak, mind a független bírálóknak a kritikáját – mondta Fónagy.
A KDB döntése akár a MÁV-vezetők sorsát is megpecsételheti. Most ugyanis bebizonyosodott, hogy a Gaál Gyula elnök, Mándoki Zoltán vezérigazgató, Lékai Gusztáv beszerzésért felelős főigazgató alkotta vezérkar képtelen üzembe helyezni az ígért időre, vagyis a választások tavaszára az új motorvonatokat. Ez pedig jó alkalmat szolgáltathat a kormánynak, hogy eltávolítsák a MÁV jelenlegi vezetését.
Motorvonat-történet.