Legutóbb a tavalyi népszavazási kampány időszakában regisztrált olyan nagy különbséget a Marketing Centrum a két nagy párt támogatottsága között, mint most. Az intézet július eleji felmérése szerint ugyanis 8 százalékpontról 13 százalékpontra növekedett a Fidesz előnye az MSZP-vel szemben: az összes szavazó 38 százaléka az ellenzéki pártot, míg az MSZP-t csak negyedrészük támogatja. Június eleje óta a Fidesz elsősorban a kisebb vidéki városokban és a községekben növelte az MSZP-vel szembeni előnyét. Másrészt a politika iránt érdeklődők körében határozottan növekedett, az egyáltalán nem érdeklődők körében viszont csökkent a két nagy párt támogatottsága közötti különbség. A biztos pártválasztók közt a Fidesz 44, az MSZP 28, az SZDSZ 4, míg az MDF 3 százalékon állt júliusban – derül ki a Marketing Centrum felméréséből.
A közvélemény értékelése szerint nincs egyértelmű győztese a Gyurcsány–Orbán-vitának, bár összességében Orbánt többek látták meggyőzőbbnek, a „bizonytalanoknak” pedig inkább a miniszterelnök tetszett – derül ki abból a telefonos felmérésből, amelyet egy nappal a vita után a Népszabadság megbízásából készített a Medián a felnőtt népességet reprezentáló 1000 fős mintán. Gyurcsány csak a „felkészültség” és az „udvariasság” dimenziójában előzte meg Orbánt, akinek a közvélemény értékelése szerint az együttműködési készsége és a meggyőző ereje volt legnagyobb előnye a párbeszéd során.
Ismert, a Kontroll Csoport közvetlenül a vitát követő, háromszáz fős telefonos szondáztatásának eredménye szerint a válaszadók 48 százaléka a Fidesz elnökét, 37 százaléka pedig a miniszterelnököt tartotta meggyőzőbbnek. A felmérések szerint egyébként a két politikus vitáját legalább hárommillióan kísérték figyelemmel.
Jó hír: megszűnhetnek a dugók az M7-esen
