Száguldott a konvoj, felborult a kamion

A Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt szállító autókonvoj felvezető kocsija elől kitérni próbáló, majd árokba boruló kamion sofőrjét szabálysértés miatt akarják felelősségre vonni. A kisteleki közlekedési baleset ügyében indult eljárásban a Köztársasági Őrezred Mercedesének vezetőjét még nem hallgatta meg a rendőrség. Az őrezred parancsnoka kifogásolja az elsődleges szakértői véleményt.

Zsilka László
2005. 07. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szabálysértési eljárást indított a rendőrség annak a kamionnak a vezetője ellen, aki – hogy kitérjen Gyurcsány Ferenc miniszterelnök konvoja elől május 13-án Kisteleknél – az út menti árokba kormányozta járművét, amely felborult, és totálkáros lett. Ottovay István, a sofőr jogi képviselője lapunknak elmondta: ügyfelét, G. I.-t azért akarják elmarasztalni, mert a hatóság álláspontja szerint nem tartotta be a követési távolságot a Csongrád megyei Kistelek felé haladva az E75-ös úton, amikor vele szemben megjelent a kormányfő Budapest irányába tartó, megkülönböztető jelzést használó autóoszlopa.
A kamion előtt egy BMW ment, de már ennek a vezetője is manőverezésre kényszerült, hogy elkerülje az ütközést az őrezred óránként körülbelül 100-110 kilométeres sebességgel közlekedő felvezető kocsijával, amely – mondja az ügyvéd – balra húzódva indokolatlanul átlépte a záróvonalat. A harminctonnás, rakománnyal teli, tizenhárom méter hosszú, széles teherautó azonban már nem tudott oly módon kitérni, mint a BMW. G. I.-nek választania kellett: vagy nekimegy hetvennel az állami Mercedesnek, vagy az árokba hajt kamionjával. Hogy elkerülje a katasztrófát, az utóbbi lehetőség mellett döntött, s a szerelvény felborult az út mentén.
A Köztársasági Őrezred biztosítási szerződése, biztosítója neve titkos. A kamionos és ügyvédje egy másik társaságot kért fel, hogy végezzék el az úgynevezett szívességi kárfelmérést. Ennek végén kiderült, a nagy értékű jármű használhatatlanná vált, a sofőrt hét-nyolc millió forintos kár érte. Az elsődleges igazságügyi műszaki szakértői vélemény és a balesetkor a helyszín közelében lévő tanúk az ügyvéd által elmondottakat erősítették meg a kisteleki rendőrkapitányságon folyó eljárásban.
A felvezető autó sofőrjét eddig még nem hallgatták meg a rendőrségen – közölte a Magyar Nemzet érdeklődésére írásban Szabó Ferenc, a Köztársasági Őrezred parancsnoka. Nem kérte be az eljáró hatóság a megfelelő szakmai előírásokra vonatkozó tájékoztatást sem. A dandártábornok a felelősség kérdéséről nem kívánt véleményt mondani, mivel folyamatban lévő ügyről van szó. Ugyanakkor leszögezte: az elsődleges szakmai vizsgálatok megállapításai arra utalnak, hogy az őrezred járműoszlopának gépkocsivezetői betartották a szabályokat. „Általános tapasztalat, hogy a közlekedés más résztvevői igyekeznek minden helyzetben elsőbbségadással, félrehúzódással és ha szükséges, megállással segíteni a gépjárműoszlop haladását” – írta a parancsnok.
A dandártábornok úgy véli, hogy az eddig elkészült szakértői jelentés több olyan szempontot nem vett figyelembe, amely az eset korrekt megítéléséhez szükséges. Ilyennek tartja például, hogy a kamion a megengedettnél nagyobb rakománnyal közlekedett, illetve az oszlopmenet szabályait. Ezért egy másik szakértő kirendelését elengedhetetlennek tartja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.