Szabálysértési eljárást indított a rendőrség annak a kamionnak a vezetője ellen, aki – hogy kitérjen Gyurcsány Ferenc miniszterelnök konvoja elől május 13-án Kisteleknél – az út menti árokba kormányozta járművét, amely felborult, és totálkáros lett. Ottovay István, a sofőr jogi képviselője lapunknak elmondta: ügyfelét, G. I.-t azért akarják elmarasztalni, mert a hatóság álláspontja szerint nem tartotta be a követési távolságot a Csongrád megyei Kistelek felé haladva az E75-ös úton, amikor vele szemben megjelent a kormányfő Budapest irányába tartó, megkülönböztető jelzést használó autóoszlopa.
A kamion előtt egy BMW ment, de már ennek a vezetője is manőverezésre kényszerült, hogy elkerülje az ütközést az őrezred óránként körülbelül 100-110 kilométeres sebességgel közlekedő felvezető kocsijával, amely – mondja az ügyvéd – balra húzódva indokolatlanul átlépte a záróvonalat. A harminctonnás, rakománnyal teli, tizenhárom méter hosszú, széles teherautó azonban már nem tudott oly módon kitérni, mint a BMW. G. I.-nek választania kellett: vagy nekimegy hetvennel az állami Mercedesnek, vagy az árokba hajt kamionjával. Hogy elkerülje a katasztrófát, az utóbbi lehetőség mellett döntött, s a szerelvény felborult az út mentén.
A Köztársasági Őrezred biztosítási szerződése, biztosítója neve titkos. A kamionos és ügyvédje egy másik társaságot kért fel, hogy végezzék el az úgynevezett szívességi kárfelmérést. Ennek végén kiderült, a nagy értékű jármű használhatatlanná vált, a sofőrt hét-nyolc millió forintos kár érte. Az elsődleges igazságügyi műszaki szakértői vélemény és a balesetkor a helyszín közelében lévő tanúk az ügyvéd által elmondottakat erősítették meg a kisteleki rendőrkapitányságon folyó eljárásban.
A felvezető autó sofőrjét eddig még nem hallgatták meg a rendőrségen – közölte a Magyar Nemzet érdeklődésére írásban Szabó Ferenc, a Köztársasági Őrezred parancsnoka. Nem kérte be az eljáró hatóság a megfelelő szakmai előírásokra vonatkozó tájékoztatást sem. A dandártábornok a felelősség kérdéséről nem kívánt véleményt mondani, mivel folyamatban lévő ügyről van szó. Ugyanakkor leszögezte: az elsődleges szakmai vizsgálatok megállapításai arra utalnak, hogy az őrezred járműoszlopának gépkocsivezetői betartották a szabályokat. „Általános tapasztalat, hogy a közlekedés más résztvevői igyekeznek minden helyzetben elsőbbségadással, félrehúzódással és ha szükséges, megállással segíteni a gépjárműoszlop haladását” – írta a parancsnok.
A dandártábornok úgy véli, hogy az eddig elkészült szakértői jelentés több olyan szempontot nem vett figyelembe, amely az eset korrekt megítéléséhez szükséges. Ilyennek tartja például, hogy a kamion a megengedettnél nagyobb rakománnyal közlekedett, illetve az oszlopmenet szabályait. Ezért egy másik szakértő kirendelését elengedhetetlennek tartja.
Kemény bírálatot kapott Zelenszkij
