Egyelőre még sem a programja, sem a program kidolgozásáért felelős testülete, sem pedig a forrásai nincsenek meg annak, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök keddi, Hernádon tett ígérete szerint „a következő évtized a vidéké legyen” – derült ki a tegnapi kormányszóvivői tájékoztatón. Nagy Sándor, a MeH területpolitikáért felelős politikai államtitkára elmondta: a jövő évi költségvetés tervezése folyamatban van, és annak a reményének adott hangot, hogy a büdzsé elegendő forrást fog biztosítani az akut problémák rendezésére.
A rövid távú intézkedések közül a falugondnok-, tanyagondnok-hálózat fejlesztését, az oktatás javítását és annak biztosítását említette. Az államtitkár hangsúlyozta: nem egyéves tervről szó, annak hazai költségvetési lábát 2007 után, az Európai Unió új büdzséjéből származó támogatások társfinanszírozása jelenti. A Nemzeti Vidékpolitikai Tanács „munkanevet” viselő testület létrehozását előkészítő bizottság vezetésére a miniszterelnök Glatz Ferenc akadémikust kérte fel – mondta Nagy Sándor.
Arnóth Sándor, a Fidesz országgyűlési képviselője, a faluparlament vezetője szerint a kormányszóvivői tájékoztatón elhangzott bejelentés „derék dolog, de félő, hogy teljesen hiteltelen”. Az ellenzéki politikus örömének adott hangot, hogy a kormányban látják a problémákat, de hiányolta a jogalkotási törvénycsomagot, amely alátámasztja az elhangzottakat, továbbá a terv mellé rendelt költségvetési forrásokat.
Csak a telefonba beszél az MSZP. Nincs mondanivalóm az ügyben – válaszolta tegnap a Magyar Nemzet kérdéseire mind Nyakó István, az MSZP szóvivője, mind pedig Rónai Judit, a párt sajtófőnöke. Lapunk arra lett volna kíváncsi, hogy mennyibe került az MSZP legújabb telefonos direkt marketing kampánya, amelyben az embereket hívogatják a száz lépés programjával kapcsolatban, milyen adatbázis felhasználásával teszik ezt, illetve mi a célja a szocialista pártnak az akcióval.
Kirobbanó siker, számháború külföldön is? Idehaza véget ért, de elképzelhető, hogy külföldön folytatódik a kormány Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Kóka János gazdasági miniszter nevével „fémjelzett” Magyarország: kirobbanó siker kampánya – mondta el lapunk kérdésére tegnap Batiz András kormányszóvivő. A kampány tartalmára vonatkozó kérdésünkre, azaz, hogy csak nem a német és spanyol lapokban közzétett hirdetésekben kívánják elmagyarázni az ottaniaknak, hogy ők mennyire irigyelnek bennünket, magyarokat, Batiz kifejtette: nem, de tudatni kívánják, hogy jelzők helyett milyen számok szerint ítéljék meg Magyarországot.