Tettek helyett tervek

A tegnapi kormányszóvivői tájékoztatón kiderült: Gyurcsány Ferenc keddi bejelentése, miszerint „a következő évtized a vidék évtizede lesz”, nem szól azonnali intézkedésekről, csupán középtávú, ki nem dolgozott elképzelésekről. Nagy Sándor, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) politikai államtitkára elismerte: a vidékfejlesztési programot csak 2007-től lehetne finanszírozni.

Czirják Imre
2005. 07. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre még sem a programja, sem a program kidolgozásáért felelős testülete, sem pedig a forrásai nincsenek meg annak, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök keddi, Hernádon tett ígérete szerint „a következő évtized a vidéké legyen” – derült ki a tegnapi kormányszóvivői tájékoztatón. Nagy Sándor, a MeH területpolitikáért felelős politikai államtitkára elmondta: a jövő évi költségvetés tervezése folyamatban van, és annak a reményének adott hangot, hogy a büdzsé elegendő forrást fog biztosítani az akut problémák rendezésére.
A rövid távú intézkedések közül a falugondnok-, tanyagondnok-hálózat fejlesztését, az oktatás javítását és annak biztosítását említette. Az államtitkár hangsúlyozta: nem egyéves tervről szó, annak hazai költségvetési lábát 2007 után, az Európai Unió új büdzséjéből származó támogatások társfinanszírozása jelenti. A Nemzeti Vidékpolitikai Tanács „munkanevet” viselő testület létrehozását előkészítő bizottság vezetésére a miniszterelnök Glatz Ferenc akadémikust kérte fel – mondta Nagy Sándor.
Arnóth Sándor, a Fidesz országgyűlési képviselője, a faluparlament vezetője szerint a kormányszóvivői tájékoztatón elhangzott bejelentés „derék dolog, de félő, hogy teljesen hiteltelen”. Az ellenzéki politikus örömének adott hangot, hogy a kormányban látják a problémákat, de hiányolta a jogalkotási törvénycsomagot, amely alátámasztja az elhangzottakat, továbbá a terv mellé rendelt költségvetési forrásokat.

Csak a telefonba beszél az MSZP. Nincs mondanivalóm az ügyben – válaszolta tegnap a Magyar Nemzet kérdéseire mind Nyakó István, az MSZP szóvivője, mind pedig Rónai Judit, a párt sajtófőnöke. Lapunk arra lett volna kíváncsi, hogy mennyibe került az MSZP legújabb telefonos direkt marketing kampánya, amelyben az embereket hívogatják a száz lépés programjával kapcsolatban, milyen adatbázis felhasználásával teszik ezt, illetve mi a célja a szocialista pártnak az akcióval.



Kirobbanó siker, számháború külföldön is? Idehaza véget ért, de elképzelhető, hogy külföldön folytatódik a kormány Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Kóka János gazdasági miniszter nevével „fémjelzett” Magyarország: kirobbanó siker kampánya – mondta el lapunk kérdésére tegnap Batiz András kormányszóvivő. A kampány tartalmára vonatkozó kérdésünkre, azaz, hogy csak nem a német és spanyol lapokban közzétett hirdetésekben kívánják elmagyarázni az ottaniaknak, hogy ők mennyire irigyelnek bennünket, magyarokat, Batiz kifejtette: nem, de tudatni kívánják, hogy jelzők helyett milyen számok szerint ítéljék meg Magyarországot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.