Tízen jutottak a ferihegyi légikikötőt üzemeltető Budapest Airport (BA) privatizációjának második fordulójába tegnap – tájékoztatta lapunkat az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. A Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatot megtestesítő részvénycsomagjának értékesítésére kiírt kétfordulós pályázat első fordulójába az alábbi cégeket hívja meg az ÁPV Rt.: az Abertis Group, az Ontario Teacher’s Pension Plan, az Aena Internacional, az ACDL és a TBI konzorciumát, a BAA (International Holdings) Ltd., valamint a Wallis Ingatlan Rt. konzorciumát, a Copenhagen Airports A/S-t, az Euroinvest Közép-európai Befektetési Rt.-t, az Aeroporto di Venezia Marco Polo S. p. a., a Trigránit Fejlesztési Rt., az OTP Bank és a Mol Rt. konzorciumát, a Ferrovial Aeropuertos SA, a Ferrovial Infraestructuras SA és a Goldman Sachs Int. konzorciumát, a Fraport AG és a Deutsche Bank AG konzorciumát, a Hochtief AirPort GmbH és a Hochtief AirPort Capital GmbH konzorciumát, a Macquarie Airports Holdings Ltd.-t, a Tav Tepe-Akfen-Vie Yatirim Yapim Ve Isletme Anonim Sirketi nevű török céget, valamint a Terra Firma Investment (GP) 2 Ltd.-t. E lista szerint az eredetileg jelentkező tizenegy cég közül a Corporación América SA és a Stellaria Tanácsadó Kft. konzorciumát ejtette ki a vagyonkezelő.
A most kiválasztott tíz jelentkezőnek augusztus 9-ig kell megtennie kezdő ajánlatát, ami alapján bejuthat a második fordulóba. November 2-ig pedig kötelező érvényű ajánlatot kell tenniük a BA Rt. megszerzésére a pályázóknak. Az ÁPV Rt. egyúttal azt is közölte, hogy a BA Rt. vagyonkezelési szerződését módosítják, a szerződésben szereplő határidő határozatlan idejűről hetvenöt esztendőre változik. Ferihegynek emellett nemzetközi léptékű reptérnek kell maradnia.
Antiszemita tartalmak miatt törölt bejegyzéseket a Grok, Elon Musk chatbotja
