15 milliárd Bajnaiék kommunikációjára

Többmilliárdos marketingkampányt indított a Bajnai Gordon felügyelte Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szombaton. A kampány 15 milliárd forintot emészt fel. Szakértők szerint jó eséllyel keveredhet össze a kormányzati és az uniós pályázatok propagandája.

2007. 12. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tíz hónapig tartó, intenzív médiamegjelenéssel kísért, méregdrága reklámkampányt indított a Bajnai Gordon által felügyelt Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ), amelyre európai uniós és költségvetési forrásokból összesen 15 milliárd forint áll rendelkezésre. A december elsején indított akciót az NFÜ „kommunikációs kötelezettségének teljesítésével” magyarázza. Ennek némiképp ellentmond, hogy pár nappal ezelőtt egy parlamenti felszólalásában a Bajnai vezette tárca egyik államtitkára egyenesen úgy fogalmazott: az Új Magyarország fejlesztési terv sikere a kormány politikai sikereként lesz elkönyvelhető. Újhelyi István elmondta: az ellenzék „olcsó kampányt folytat, hogy mindannyiunk érzését tönkretegye a fejlesztésekkel kapcsolatban”. A most bejelentett, olcsónak éppen nem nevezhető, közpénzen megvalósuló kormányzati propaganda esetében szakértők a kormányzati és az uniós pályázatok reklámozásának „óhatatlan” összekeveredésére figyelmeztetnek, melynek révén a kabinet saját magát is népszerűsítheti a magyar államnak járó EU-s forrásokból. Elemzők szerint a hét évre vonatkozó 15 milliárd forintnyi forrás időbeli elosztásánál is tetten érhető a politikai érdek, mivel a források döntő részét a választások előtti időszakra összpontosították. Sok kritika érte Bajnai Gordon idén megjelent fényűző, könyvenként 15 ezer forintba kerülő 28 milliós „tájékoztatóját” is, akárcsak az év elején elindult „sikerarcos” hirdetéseket. A 360 millió forintot felemésztő kampányban szereplőkről kiderült: a négy arc közül egy Nyakó István barátja, egy másik Kóka János volt üzlettársa, a harmadik pedig egy kormánypárti vezetésű város menedzsere, közalkalmazott. A botrány kitörése után a „sikerarcokat” eltüntették az NFÜ honlapjáról. Pályázati szakértők arra is felhívják a figyelmet, hogy a százmilliókat felemésztő hirdetések ellenére idén csupán huszonegy 2007-es pályázatot sikerült lezárni, s az erre vonatkozó kifizetések idén még az egymilliárd forintot sem érik el. A 2007-es gazdasági operatív programokon a nyertes vállalatok száma csak pár ezerre tehető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.