Alapvető különbségek

2007. 12. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mutasd meg, milyen újságot olvasol, megmondom, ki vagy! Nem valami különleges tudomány ez, még a kormány kommunikációs szakemberei is értenek hozzá. Nem helyes az embereket mesterségesen előállított kritériumok szerint megkülönböztetni, főleg nem osztályozni és minősíteni, de annyit a kirekesztés legcsekélyebb szándéka nélkül megállapíthatunk, hogy más olvasóközönséget céloznak meg a politikai napilapok és bulvárújságok. A „másság” tetten érhető a politikai napilapok olvasói között is, hiszen aligha kell bizonygatni, hogy a politikai meggyőződésen túl miféle különbségek vannak a jobb- és a baloldal híveinek értékrendjében, ízlésében vagy napi életvitelében.
A kormány is figyelembe veszi a két tábor közötti különbségeket, s alakítja ki propagandastratégiáját. Nem véletlenül kerül kormányzati hirdetés az egyik, miniszteri interjú a másik lapba, s mi nem véletlenül maradunk ki mindkettőből. Ha megnézzük a mögöttünk hagyott hétnek a kormány és a kormánypártok által leadott újsághirdetéseit, arra a megállapításra jutunk, hogy már-már áthidalhatatlan szakadék tátong a két olvasótábor között. Például: teljesen nyilvánvaló, hogy lapunk olvasói nyitott szemmel gondolkodnak az egészségügyről, s nem ám kedvük szerint összevissza, mindenféle baromságot, hanem azt, ami a premisszából (létező feltételekből) következik. A Népszabadság és a Népszava táborát viszont arra figyelmezteti az SZDSZ, hogy nem szabad csukott szemmel gondolkodni az egészségügyről, mert súlyos öncsalás azt feltételezni, miszerint amit nem akarunk látni, az nem is létezik. Sajnos a kormány hívei zavaros ostobaságokat képzelnek az egészségügy átalakításáról, annyira, hogy az SZDSZ a baloldal újságjaiban kénytelen fizetett hirdetéseket feladni, hogy a haladó szelleműek is nyitott szemmel tájékozódjanak és döntsenek a maguk és a köz ügyeiről. A jobboldalon nyilván minden rendben van e tekintetben (is), ellenkező esetben nálunk hirdettek volna a derék szabad demokraták, de eszükbe se jutott a mi olvasóinkat meggyőzni. Persze megvan lapunk olvasóinak is a maguk baja, hogy mást ne mondjunk, nincsen bennük az Új Magyarország.
Az Új Magyarország nem lesz, hanem a baloldali újságolvasókban már benne van egy ideje. Ez olyan fontos, mondhatni nélkülözhetetlen információ a kormányoldalon, hogy az erről szóló hirdetéseket az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatja, bizonyítván, az EU-s pénzeket nálunk mindenki javára használják fel, kivéve a jobboldalt. Most világosodik meg, hogy Medgyessy miért nem akarta Európába vinni a jobboldalt.
A kormánypárti lapok az egészségügyi reform diadalaként adták hírül, hogy ezentúl a kórházi menüben nem paprikás krumpli lesz, hanem serpenyős rostélyos. A vizitdíjnak és a kórházi napidíjnak köszönhetően a karalábéfőzelék helyett minimum csőben sült spárgát szolgálnak fel, de aki hozzászokott a húsételekhez, az választhat rumpsteaket Godard-raguval. Az a kórház, amelyiknek főszakácsa a kakasvesét kihagyja a Godard-raguból, visszaminősül elfekvővé. Végre ráébredtünk (ráébredhettünk volna) az egészségügyi reform lelkére és lényegére. Ezentúl étkezni járunk a kórházba. Asztalfoglalással sem kell vesződnünk. A kórházak majd hirdetik magukat: „sürgősségi beavatkozások, fájdalommentes operációk, finom, házias ízek!”
Ez mind nagyon szép, csak a mi olvasóink erről sem tudnak. Ha kórházba kerülnek, őket könnyen átverhetik, s továbbra is paprikás krumplit meg karalábéfőzeléket kapnak, hús helyett egy darab mócsingot.
„Jár Önnek a jobb!” – hirdeti az Egészségügyi Minisztérium, kizárólag baloldali lapokban. Nyilván abban reménykednek, akad még néhány jámbor hívük, aki nemcsak olvassa aktuális agitprop-termékeiket, hanem el is hiszi azokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.