Nem agresszív kampányra készül az MSZP, a párt inkább „rafinált üzeneteket” fogalmaz meg, illetőleg a referendum kérdéseinek relativizálásán ügyködik majd – tudta meg lapunk a szocialista párt egyik neve elhallgatását kérő prominensétől. Azaz a vezető kormánypárt arra fog törekedni, hogy bebizonyítsa a választópolgároknak: nem lényegiek és részben már nem is aktuálisak a Fidesz által felvetett kérdések. – Ezzel, illetve egy „döntetlennel” a legnagyobb ellenzéki erő stabil támogatottságát meg lehetne rendíteni – állította kormánypárti forrásunk.
Megírtuk, hogy Gyurcsány Ferenc kormányfő-pártelnök felkérésére az MSZP megállapodott Szigetvári Viktorral és tanácsadó cégével a népszavazást megelőző kampány előkészítéséről. A 2006-os szocialista kampányt irányító Szigetvári elmondása szerint csak tanácsokat ad a pártnak a népszavazási kampányban, s társasága egyetlenegy dologra koncentrál, arra, hogy a párt testületi döntéseinek megfelelő, a szocialisták politikai érdekei szerinti népszavazási végeredmény szülessen. A Magyar Nemzet kérdésére, hogy a referendum végeredményét illetően valóban a döntetlen körüli helyzet elérése lehet-e cél, Szigetvári hallgatásba burkolózott. Felvetésünkre, hogy milyen eszközökre számíthatunk a szocialisták részéről, szintén nem árult el részleteket, mondván, nem végezné jól a munkáját, ha bármiről is beszámolna.
Az MSZP koalíciós partnere is kampányol már, igaz, egyelőre hivatalosan még nem a népszavazásra. Az országot mindenesetre kezdik ellepni az SZDSZ Nyitott szemmel címet viselő propagandaakciójának óriásplakátjai, valamint működik már a www.nyitottszemmel.com-on elérhető internetes oldal is. A weblapon a szociális népszavazás kérdéseire lehet igennel vagy nemmel válaszolni, de természetesen az SZDSZ magyarázó megjegyzései is olvashatók. Az oldal célja: bebizonyítani, hogy a vizitdíj és a kórházi napidíj eltörlése óriási károkat okoz az egészségügynek, bevezetésük igenis hasznos volt. A kisebbik kormánypárt a népszavazás előtti kampányidőszakban újabb kommunikációs hadjáratba kezd majd; ennek vezetője Horn Gábor ügyvivő lesz. A politikust tegnap nem tudtuk elérni, egy másik vezető SZDSZ-estől viszont megtudtuk: a kampány egyik fő motívuma lehet, hogy demagógnak és populistának állítják majd be a Fidesz érveit. E terv szerint a Fidesz vezetőinek, illetve az ellenzéki párt támogatóinak „lehülyézése” is szerepelhet az eszköztárban. – Meg kell értetnünk, hogy a változások jók. Aki nem akar változást az vagy nem ért semmihez, vagy valamiért abban érdekelt, hogy az ellátásban részesülők kárára maradjon fenn a rossz rendszer – vázolta a lehetséges üzeneteket a politikus.
A Fidesz is folytatja az országjáró Szociális népszavazás 2008 kampányt. Ezt Tarlós István, a Fidesz-kampány vezetője mondta lapunknak. Nem valószínű, hogy hirdetési felületeken is nagy számban megjelennek üzeneteikkel, elsősorban ennek igen költséges volta miatt. Emlékezetes, hogy az MDF elnöke a napokban amiatt aggódott, mennyi pénzbe kerülhetett a népszerűsítő körút a pártnak. – Az összeg semmi ahhoz képest, amit az SZDSZ költ az ellenkampányra – reagált Tarlós István, aki kíváncsi arra is, Dávid Ibolya vajon a kormánypárt büdzséje felől miért nem érdeklődik. – Tartalmilag nem Orbán Viktorról, hanem a jövőről szól a referendum – tette hozzá Tarlós. Elmondta: Navracsics Tibor frakcióvezető bizonyosan részt vesz a népszavazás népszerűsítésében, de valószínű, a finisben Orbán is a nyilvánosság elé áll majd.
Fenyegetik a Csík Zenekart, mert énekesnőjük elmondta véleményét a Pride kapcsán
