A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megállapodást írt alá a vasúti mellékvonalak üzemeltetésének kérdéseiről a Mozdonyvezetők Szakszervezetével, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezetével és a Vasutasok Szakszervezetével (VSZ), utóbbi vissza is vonta korábban hatórásra tervezett sztrájkját. Az elfogadott egyezség lényegében megegyezik azzal az ajánlattal, amelyet az érdekvédők nemrég még elutasítottak. A korábbi javaslat szerint a tárca az új vasúti menetrendben is megrendelte volna a közszolgáltatást az alacsony kihasználtságúnak ítélt 38 mellékvonalon: 26-ra a teljes menetrendi időszakra, további 12-nél pedig elindulnak a vonatpótló buszok is, majd év közben, a kihasználtság és az önkormányzatok vállalásai függvényében határoznak a sorsukról. A most elfogadott megállapodás szerint a tárca a vizsgált 38 mellékvonalból 26 esetében a teljes 2007/2008-as menetrendi évre, 12 vonal esetében pedig május végéig rendeli meg a vasúti közszolgáltatást. Simon Dezső, a VSZ elnöke lapunknak azt hangsúlyozta, hogy egy vasúti egyeztető bizottság létrehozásáról is megállapodtak.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete egyedüliként nem írta alá a megállapodást, így sztrájkfelhívását továbbra is fenntartja.
Zavar az erőben: Magyar Péter úgy elvarázsolta a 444-et, hogy lepropagandistázták az Átlászót
