Szobrásznők, nőszobrászok

Sokáig olyan ritka volt a női szobrász, mint a fehér holló. A Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége székházában s a Pataky Galériában rendezett tárlat szerint viszont kifejezetten erőssége a „gyengébb nemnek” a plasztika.

P. Szabó Ernő
2007. 12. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Izgalmas összeállítást kínál a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége (Budapest VI., Andrássy út 6.) Szobrásznők – nőszobrászok című tárlata, amelyen tizenkét alkotó mutatkozik be. Különböző generációk, anyagok, szemléletmódok találkoznak, figurális és elvont művek kerülnek egymás mellé, a színvonal alapján a kortárs művészetet hitelesen reprezentáló bemutatót láthatunk.
Szobrásznők állítják ki műveiket, amit látunk, az azonban nem „nőszobrászat”. Annál jóval több, egyetemes összefüggések jelennek meg a kiállítás műveinek java részében. Például – elsősorban – a lakható, megélhető világ megteremtésének a lehetősége. A vágy a menedék, a Hajlék után, ahogyan Péter Ágnes plasztikájának a címe mondja. A művész más alkotásait Fényedények címmel mutatja be a kőbányai Pataky Művelődési Központ galériájában. A fényes, olykor tükörszerű, máskor a csiszolás révén különös térélmény, az acél és a rozsdásodó vas ellentéte jellemzi egyrészt a műveket, másrészt egyféle folyamatosság, a sötéttől a fény felé haladás – a harmadik terem fénylő felületei mögött a tér és az idő végtelensége sejlik föl.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.