Új uniós szabályok a tévéreklámra

2007. 12. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

(Brüsszel)
Reklámszünetekkel 30 percenként lehet majd megszakítani a tévéfilmeket, filmeket, híradásokat. Gyermekműsorok közben nem szabad reklámozni – kivéve, ha a program hosszabb 30 percnél. Egyéb műsortípusok, például a tévésorozatok esetében nem vezetnek be hasonló szabályokat. Öszszességében óránként legfeljebb 12 percnyi hirdetés mehet adásba.
Ez azon uniós szabályok lényege, amelyeket az Európai Parlament (EP) fogadott el a tévéreklámokról és a termékelhelyezésről. Korábban az Európai Bizottság
35 perces, az EP kulturális bizottsága pedig 45 perces időközöket javasolt.
A képviselők ugyanakkor arra szólították fel a tagállamokat és az Európai Bizottságot, hogy fogadjanak el egy, a gyermekműsorok közben történő reklámozással foglalkozó magatartási kódexet. Ez foglalkozna a gyerekműsorok reklámokkal való megszakításával, a szponzorálással, az egészségtelen ételek és italok – például magas zsír-, cukor-, sótartalmú élelmiszerek, alkohol – hirdetésével is. A szavazással lehetővé vált, hogy az új irányelvet még az év vége előtt kihirdessék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.