Január 1-jétől a MÁV-Trakció Zrt. gondoskodik a vasúti vontatási tevékenységről – jelentette be tegnap Zsákay László György, a MÁV gépészeti üzletágának főigazgatója, az új társaság leendő elnök-vezérigazgatója. A 90 százalékban a MÁV Zrt., 10 százalékban pedig a MÁV-Start Zrt. által birtokolt új vasúti cég jegyzett tőkéje 29,8 milliárd lesz az indulást követően, amiből 6 milliárd a készpénz, a fennmaradó 24 milliárd forint pedig a MÁV Zrt.-től kerül az új társaság birtokába eszközként, főként mozdonyok formájában. – A vontatási tevékenységből a MÁV-nak az idén 80–90 milliárd forint közötti árbevétele származik, ami jövőre 100 milliárd forint körül fog alakulni. A vontatási tevékenység 90 százalékot tesz ki az árbevételen belül, 10 százalékot pedig az úgynevezett állomási mozgatás, tolatási munka adja. Az árbevétel 80 százalékban a közszolgálati megrendelések teljesítéséből adódik – tájékoztatott a régi-új vezető, aki nem zárta ki annak lehetőségét, hogy az elkövetkező években az új társaság részleges privatizációjára is sor kerülhet. A géppark átlagéletkora 30 év körül van, de a most futó mozdonyok harmada még 20 évig használatban lesz. Ezenkívül összesen ötven villamosmozdony beszerzéséről kezdődnek tárgyalások a Bombardier Transportation GmbH-val, az első ütemben 15 milliárd forint értékben.
Trump aláírta a törvénybe foglalt ígéreteit
