
Az abroncspiac speciális szegmensét alkotják az utánfutók számára készített abroncsok, amelyeket az FRT, azaz Free Rolling Tire jelzésről lehet megismerni. Ezeket nem lehet kormányzott vagy hajtott tengelyen használni, alacsony a sebességindexük (a tesztben szereplő modelleknél a 140 km/órás maximumot jelentő N) és magas a terhelhetőségük (a tesztben szereplő modelleknél 104, ami 900 kg/abroncs). A legtöbb jól ismert abroncsmárka nem kínál ilyen abroncsokat, ennek ellenére pozitív tapasztalatokat szerzetek a szakemberek a mérések során, hiszen a tíz vizsgált gumiból nyolcat vásárlásra ajánlanak, négy „Jó” eredménnyel végez.
Extra gondoskodás
Az FRT-abroncsok számára jellemzően magas, akár 4,5 baros nyomást írnak elő, a benzinkutakon található pumpákkal ezt gyakran nem lehet elérni. Fontos a rendszeres ellenőrzés, mert a vontatójárműben nem lehet vibrációból észrevenni a problémát; a sérült vagy kopott abroncsot cserélni kell. Célszerű a hosszabb időre leállított utánfutó abroncsát a nap UV sugárzása ellen védeni, legjobb, ha felbakolva tehermentesíti az ember a gumit. Németországban olyan szabályozás van érvényben, miszerint az emelt, 100 km/órás tempóra engedélyezett utánfutóknál legfeljebb hatéves lehet az abroncs.
A tesztgyőztes a BK Trailer 203 lett, amely a kanyar-aquaplaning és gördülési ellenállásnál remekel. Második a Linglong Radial R701, ezt holtversenyben követi a Boka Trailer Line FT 02 és a Radar Argonite RV-4T abroncsa. A hetedik helyezett Trailermaxx CR-967 a legalacsonyabb gördülési ellenállással rendelkezik, de a gyenge kanyar-aquaplaning eredménye miatt nem tudott előrébb kerülni. A „Kielégítő” eredménnyel végző sereghajtó abroncsokat nem tudják ajánlani a szakemberek, a Kenda KR 101 Mastertrail 3G-nek nincs kiemelkedő tulajdonsága, a Nankang TR-10 gördülési ellenállása alacsony, de gyengén teljesít nedves aszfalton.

Természetesen az ADAC szakemberei az utánfutóabroncsok alternatíváit is megmérték, hiszen sok esetben nem speciális abroncsot használnak az emberek. A méréssorozatot növelt terhelhetőségű, C-s jelzésű nyári és négy évszakos transzporter abroncsokkal is elvégezték, előbbi csak száraz aszfalton biztosított rövidebb fékutat, utóbbi csak havas felületen nyújtott jobb tapadást; a vételáruk magasabb. A hagyományos személyautó-abroncs használatánál fontos az előírt terhelhetőség, amelyet jellemzően nagyobb átmérőjű/szélesebb abroncs tud, aminek nem biztos, hogy fizikailag van helye az utánfutón, illetve hogy az utánfutó gyártója engedélyezi-e a kérdéses abroncsméretet. Paradox módon a nagyon jó tapadás veszélyes, mert a magas tömegközéppontú utánfutó könnyen felborulhat, ha túl nagy tempóval hajt a sofőr kanyarban.

A utánfutóabroncs-alternatívák mellett azt is kipróbálták az ADAC szakemberei, mi történik, ha alacsony nyomással vagy túl nagy terheléssel használják az FRT-abroncsokat, ennél a vizsgálatnál nem tapasztaltak problémát vagy károsodást a tesztben szereplő gumiknál. Azonban a szakemberek nem elégednek meg ennyivel, és már dolgoznak további nehezített feltételeket támasztó vizsgálatok kidolgozásán.
