
Jelentős üzemanyag-megtakarítást lehet elérni a hosszú távú forgalomban használt 3,5 tonnás össztömegű haszonjárműveknél a légellenállás csökkentésével, amely a CarNet Riegler által kifejlesztett állítható magasságú ponyvával úgy kivitelezhető, hogy szükség esetén elérhető a teljes raktérmagasság is. Kiváltották a fülke tetejére épített hálófülkét (a fülke hátfalán rögzített ágylap és matrac segítségével állítható össze a fekhely) és alumíniumprofilokból építették a segédvázat, így sikerült 400 kg-mal növelni a hasznos teherbírást, ami a 3,5 tonnás össztömeg-határon belül az eddig jellemző 0,8 tonna helyett 1,2 tonna.

Az első prototípus 2020-ban készült, a végleges konstrukcióval 2021 januárra végeztek, ennél már szabadon lehet 145-220 cm között állítani a raktérmagasságot gombnyomásra. Autópályás használatban átlagosan 2 literrel csökken az átlagfogyasztás, ha alacsony helyzetben van a ponyva, évi 200 000 km-es futásteljesítménnyel számolva milliós megtakarítás realizálható, amihez hozzájön a nagyobb teherbírás miatti jobb kihasználtság is. Több prototípust is teszteltek nemzetközi forgalomban, a tapasztalatok szerint 99%-ban alsó állásban használták a ponyvát, a tényleges fogyasztáscsökkenés 2 l/100 km, a ponyva magasságállítása legfeljebb 20 percig tart, a fekhelyet 3 perc alatt lehet kialakítani, és közel 50%-kal több árut tudnak szállítani a járművek.

Május-júniusban érkeznek meg az autók, amelyek alapján megépítik az első állítható magasságú ponyvával rendelkező járműveket, egyedi rendelésnél mintegy 1 hónapos átfutási idővel lehet számolni. Egy 4035 mm-es tengelytávolságú Fiat Ducato esetén a saját tömeg 2050 kg, teli tankkal, sofőrrel, csomagokkal 2300 kg, ami mellett még 1200 kg hasznos teherbírás marad. Elsősorban a CarNet Csoport kínálatában elérhető Fiat Ducato, Peugeot Boxer és Citroën Jumper, valamint Renault Master és Ford Transit alvázakra készült az állítható magasságú ponyva, de az adaptálható más márkák modelljeire is.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!