
Jelentős üzemanyag-megtakarítást lehet elérni a hosszú távú forgalomban használt 3,5 tonnás össztömegű haszonjárműveknél a légellenállás csökkentésével, amely a CarNet Riegler által kifejlesztett állítható magasságú ponyvával úgy kivitelezhető, hogy szükség esetén elérhető a teljes raktérmagasság is. Kiváltották a fülke tetejére épített hálófülkét (a fülke hátfalán rögzített ágylap és matrac segítségével állítható össze a fekhely) és alumíniumprofilokból építették a segédvázat, így sikerült 400 kg-mal növelni a hasznos teherbírást, ami a 3,5 tonnás össztömeg-határon belül az eddig jellemző 0,8 tonna helyett 1,2 tonna.

Az első prototípus 2020-ban készült, a végleges konstrukcióval 2021 januárra végeztek, ennél már szabadon lehet 145-220 cm között állítani a raktérmagasságot gombnyomásra. Autópályás használatban átlagosan 2 literrel csökken az átlagfogyasztás, ha alacsony helyzetben van a ponyva, évi 200 000 km-es futásteljesítménnyel számolva milliós megtakarítás realizálható, amihez hozzájön a nagyobb teherbírás miatti jobb kihasználtság is. Több prototípust is teszteltek nemzetközi forgalomban, a tapasztalatok szerint 99%-ban alsó állásban használták a ponyvát, a tényleges fogyasztáscsökkenés 2 l/100 km, a ponyva magasságállítása legfeljebb 20 percig tart, a fekhelyet 3 perc alatt lehet kialakítani, és közel 50%-kal több árut tudnak szállítani a járművek.

Május-júniusban érkeznek meg az autók, amelyek alapján megépítik az első állítható magasságú ponyvával rendelkező járműveket, egyedi rendelésnél mintegy 1 hónapos átfutási idővel lehet számolni. Egy 4035 mm-es tengelytávolságú Fiat Ducato esetén a saját tömeg 2050 kg, teli tankkal, sofőrrel, csomagokkal 2300 kg, ami mellett még 1200 kg hasznos teherbírás marad. Elsősorban a CarNet Csoport kínálatában elérhető Fiat Ducato, Peugeot Boxer és Citroën Jumper, valamint Renault Master és Ford Transit alvázakra készült az állítható magasságú ponyva, de az adaptálható más márkák modelljeire is.