Nyáron téli abronccsal autózni több mint kompromisszum
A melegben a puhább keverékű téli gumik óhatatlanul is jobban kopnak, így
amit megspórolnánk a nyári szett árán, azt jó eséllyel elveszítenénk a gyorsan elkopó téli abroncs idő előtti cseréjén.
A téli abroncs egyszerűen nem alkalmas a nyári közlekedésre. A téli időjárási körülményekre tervezett mintázat rontja a komfortérzetet a nyári hónapokban, például zavaró mértékűre nőhet a zajszint. Sőt ez a futófelület-kialakítás rosszabb irányíthatóságot és fékezhetőséget eredményez meleg időben.

A nyáriabroncs-szettből – és persze a téliből is – minden kerékre azonos típusú és mintázatú abroncsot javasolt felhelyezni.

Ha komoly mértékben elkopott vagy sérült valamelyik abroncs, a vele azonos tengelyen forgó másik abroncsot is ki kell cserélni. Ami végképp tilos: ne kombináljuk a téli abroncsot a nyárival! A legjobb megoldás az, ha mind a négy abroncsot egyszerre cseréljük le.
Ha nem akar évente kétszer cserélni, vásároljon négyévszakost
A mai négyévszakos abroncsmintázatok és -keverékek már elérik azt a szintet, amely nyugodt szívvel ajánlható annak, aki évente nem tesz meg többet tízezer kilométernél, és télen nem akar gyorsan, illetve havas környezetben autózni. Ám a négyévszakos abroncs fogalma nem azt jelenti, hogy ezek teljesen gondozásmentesek.

A megfelelő nyomásérték mellett figyelni kell arra is, hogy az egyenletes kopás érdekében
a négyévszakos gumis kerekeket cserélgetni, illetve centríroztatni is kell,
és idővel ezeket is le kell cserélni. Egyébként a folyamatosan használatban lévő négyévszakos abroncsok értelemszerűen gyorsabbak használódnak el, mintha egy-egy, évszaknak megfelelő szettel autóznánk.
Nem érdemes olcsó új gumival vagy használttal kísérletezni
A széles kínálatból nem könnyű feladat kiválasztani az adott felhasználó számára ideális abroncsokat. Ami biztos: nem érdemes bizonytalan, kétes eredetű, például ismeretlen márkájú, távol-keleti importból származó abroncsokat vásárolni. Ne vegyünk használt gumiabroncsot sem, még akkor se, ha szemmel láthatóan jó állapotban vannak. Az ilyen abroncsoknak olyan belső, szemmel nem látható rejtett hibái lehetnek, amelyek akár életveszélyes helyzetet is eredményezhetnek.