
Az utolsó pillanatban döntötték el, hogy a tervezettel ellentétben nem lesz páros/páratlan megkülönböztetés az elektromos/belső égésű motorral szerelt modellek között, így a sokáig ígért A7 helyett mégis megtartja az A6-os jelölést az Audi új, belső égésű motorral is szerelt üzleti autója. Könnyű lesz megkülönböztetni a 2 különböző modellt, és itt nem a névben szereplő e-tron utótagra utalunk, hanem a sportos megjelenésre. Azáltal, hogy nem kell akkumulátornak helyet találni a padlóban, a formatervezőknek se kell az oldalfalon fekete betéttel, elöl vízszintesen osztott fényszóróval karcsúsítani a megjelenést. Óriási méretű a singleframe-hűtőrács, a szélső légbeömlők mellett – és a jól látható kipufogócsövek felett – mintás betétet helyeznek el. Az igazi show-t a mátrix fényszóróhoz járó első-hátsó pixeles LED-sávok adják, amelyek üdvözlik a sofőrt, és menüből választható mintát tudnak megjeleníteni.

Természetesen itt is nagyon ráfeküdtek az alacsony légellenállásra, amelynek a legkedvezőbb értéke Cw 0,25 légellenállási tényező. Az opciós légrugózással alacsony tempónál 2 cm-rel lehet emelni a szintet, míg nagyobb tempónál automatikusan 1 cm-rel lejjebb süllyed a karosszéria, az oldalt egészen az övvonalig lenyúló nagy méretű tetőspoiler választja le a légáramot a karosszériáról, a kerekeknél légfüggöny csökkenti a turbulenciákat.

Teljesen egyedi a műszerfal, de ezt úgy adják elő, hogy kétszer is oda kell nézni, hogy észrevegye az ember az eltéréseket a villanyautóhoz képest. A fizikai kapcsolók itt is túlnyomórészt a vezető ajtókárpitján elhelyezett panelre csoportosulnak, de azért a kormány küllőin is látunk gombokat, a belső kilincset itt már a díszléc folytatásaként valósították meg.
A központi érintőképernyő mellett az anyósülés előtt is helyet kap egy kijelző,
az első ülések között nyitott pohártartókat látunk – az e-tron esetén rolóval lezárható ez a tároló –, a hátsó utasoknak is jut 2 darab USB-C töltő, ráadásul azokat könnyen elérhető módon, magasan helyezték el. A panoráma üvegtetőnél nincs klasszikus árnyékoló, helyette szegmenseként lehet opálosra kapcsolni az üveget. A Bang&Olufssen 3D hangzású hifinél az első fejtámlákban lévő hangszórók teszik különlegessé az élményt.

Az Audi A6 Avant alapmotorja a 2,0 literes turbó 204 lóerővel és 12 voltos lágyhibrid rendszerrel, ezt elsőkerékhajtással adják. A következő lépcsőfok a 2,0 literes TDI szintén 204 lóerővel, de ennél már 48 voltos lágyhibrid+ segítséget használnak, a váltó kihajtás mögé épített 24 LE/230 Nm teljesítményű villanymotorral pár métert elektromosan is meg tud tenni az autó, alapvetően a 25 kW teljesítményű energia-visszatermelés a rendszer haszna. Ugyanezt a 48 voltos lágyhibrid+ rendszert párosítják a 3,0 literes V6-os biturbóhoz (367 LE), amelynél már alapáron adják a Quattro összkerékhajtást, ami a 4 hengeres dízelhez extraként kérhető. A vezetési élményt azzal is javítják, hogy a kormányoszlop mereven van a vázhoz rögzítve, így több visszajelzést kap a sofőr, felár ellenében adják az összkerék-kormányzást, amelynél kis tempónál akár 5°-ot is elfordul a hátsó kerék, hogy csökkenjen a fordulókör mérete. Az Audi A6 Avant márciustól rendelhető (Németországban 58 000 euró az alapár), az első példányokat májusban szállítják le.