A nyolcvanas évek giccséről is megemlékezik a Jeep a 2025-ös húsvéti szafarin

Szokás szerint hét tanulmányautót mutat be az 59. Húsvéti Szafarin a Jeep, a többség a múltat idézi.

2025. 04. 12. 7:00
Fotó: Stellantis
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Jeep® Rewind Concept
Fotó: Stellantis

Noha két új villanyautója is van a Jeep márkának az észak-amerikai piacon, se a Wagoneer S, se a Recon nincs ott a 2025-ös húsvéti szafarira készített tanulmányok között. Hivatalosan ezt azzal indokolják, hogy a Wrangler és Gladiator típusok gyári kiegészítőit akarták előtérbe helyezni – jelenleg csúcstartó ez a két típus az elérhető gyári tartozékok számának tekintetében.

Jeep Rewind

Jeep® Rewind Concept
Fotó: Stellantis


A nyolcvanas évek giccses megjelenését kapta ez a Wrangler, amivel a Gen X és Millenial generációk nosztalgiahullámát lovagolja meg. A Grimace Purple fényezést neon grafikával, hasonló stílusú üléskárpittal egészítik ki, nem hiányzik az első ülések közül a hordozható CD-lejátszó sem. Az AEV tuningcég szállította a 17 colos, „telefontárcsa” felniket, amelyekre nagy átmérőjű terepmintás abroncsokat szereltek. Az egyedüli, nem a nyolcvanas éveket idéző részlet, hogy 8 fokozatú automatikus váltót használnak – a 2,0 literes turbómotor már nem érhető el 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval.

The Jeep® brand and Jeep Performance Parts (JPP) by Mopar's seven all-new custom builds pay homage to the Jeep brand’s roots while defining the future of off-roading. The Jeep Rewind concept is a nostalgic take on a Jeep Wrangler that gives all the feels of an era when loud neon colors were all the rage.
Fotó: Stellantis

Jeep Bug Out 4xe

Jeep® Bug Out 4xe Concept
Fotó: Stellantis


A terepen túrázók számára alakították át a 4 ajtós Wranglert. Megszabadultak a hátsó ajtóktól és ülésektől, a karosszériát megnyújtották 30 centivel – ott ér véget, ahol egyébként a pótkerék, tehát a teljes jármű nem lett hosszabb –, hogy ezzel is nagyobb rak-/életteret biztosítsanak, a tetőt 10 centivel emelték meg. A karbonból készített hátsó részben függőágy-felfogatási pontok vannak. A karosszéria hátsó részében még kiegészítő áramforrást is elhelyeztek, ami a kempingezést teszi kellemesebbé. A Forgeline felnikre 37 col átmérőjű BFGoodrich KM3 abroncsokat szereltek. A matt szürke fényezést sárga kontrasztokkal dobják fel.

Jeep Wrangler 4xe Rubicon Sunchaser

The Jeep® brand and Jeep Performance Parts (JPP) by Mopar's seven all-new custom builds pay homage to Jeep brand’s roots while defining the future of off-roading. The Jeep Wrangler 4xe Sunchaser concept is the ultimate outdoor adventurer, carrying all the necessary gear for a full day of activities from sunup to sundown.
Fotó: Stellantis


A Mopar divízió készítette el ezt a terepjárót, hogy a lehető legjobb fényben tüntesse fel az általa kínált gyári kiegészítőket. A karosszériát selymesfényű fekete/Solar Flash sárga színre fényezték, a hátsó oldalablakok elé tárolódobozokat szereltek, a tető elején elhelyezett kiegészítő lámpa érdekessége, hogy a szélső modulokat kézzel lehet irányítani, így nem csak a jármű előtti területet tudják azok bevilágítani. Azért nem feledkeztek meg a kényeztetésről sem a Mopar munkatársai, az utasteret kétszínű bőrrel kárpitozták át.

Jeep Convoy

Jeep® Convoy Concept
Fotó: Stellantis


Egy Gladiator Mojave megjelenését alakították át teljesen új, a hatvanas években a hadsereg által használt J-sorozatú teherautók stílusában készített orral. A főfényszórók és a ködlámpák helyén kifejezetten terephasználatra optimalizált, sárga fényű LED-eket helyeztek el. A Ghost Ops fantázianevű szürke fényezés mellett barna tető és félajtók teszik egyedivé a megjelenést. A Warntól származó 17 colos célfelnikre 40 col átmérőjű BF Goodrich Krawler sziklamászásra optimalizált abroncsokat szereltek, szükség esetén még egy 5,4 tonnás csörlőre is lehet számítani.

Jeep Wrangler 4xe Blueprint

Jeep® Wrangler 4xe Blueprint Concept
Fotó: Stellantis


Jelen esetben az történt, hogy a gyári tartozékkatalógusból vettek negyven tételt, amelyet aztán felszereltek egy Wrangler 4xe-re. Hogy mindenki számára nyilvánvalóak legyenek ezek, Mopar Blue színnel emelik ki ezeket. A nehezebben látható extrák közé tartozik az 5 centis emelés.

Jeep J6 Honcho

Jeep® J6 Honcho Concept
Fotó: Stellantis


Eredetileg egy 4 ajtós Wrangler Rubicon volt az itt látható pickup, amelyet aztán a Jeep formatervezői és mérnökei 2,4 méteres platóval rendelkező haszonjárművé alakítottak. Az egészet aztán megfejelték némi retró grafikával. Nem spóroltak a csövekkel, ilyenből készült a küszöbvédő, a bukókeret és az első lökhárító-védő elem.

Jeep® J6 Honcho Concept
Fotó: Stellantis

Jeep Gladiator High Top Honcho

Jeep® Gladiator High Top Honcho Concept
Fotó: Stellantis


Tavaly ilyenkor debütált a High Top tanulmány, Dana 60-as hidakkal, AccuAir légrugókkal. Idénre retró megjelenéssel fejlesztették tovább a Gladiator Rubicon alapján épített pickupot, ami a látványos fényezés mellett fehér acélfelnikre szerelt, 40 col átmérőjű BF Goodrich KO3-as abroncsokat jelent.

The Jeep® brand and Jeep Performance Parts (JPP) by Mopar's seven all-new custom builds pay homage to the Jeep brand’s roots while defining the future of off-roading. The Jeep Gladiator High Top Honcho concept is a heritage-inspired truck popularized in the mid-1970s that gives the world’s most off-road-capable midsize truck a new personality.
Fotó: Stellantis

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.