Megmutatták a Mazda EZ–60 elektromos szabadidő-autót

A Mazda EZ–6 testvére az EZ–60-as szabadidő-autó, amely a kínai partner Changan segítségével készül. Eljut majd Európába is.

2025. 04. 11. 7:00
Fotó: Mazda
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
 

Ahogy azt a Mazda EZ–6-nál (Európában Mazda 6e néven kapjuk) már megtapasztaltuk, a japánok nem vesződnek azzal, hogy saját maguk fejlesszenek villanyautót, hanem megelégednek azzal, hogy a kínai partner Changan technikáját a saját maguk által megtervezett karosszériában kínálják. Második lépésként a legzsúfoltabb villanyautó-kategóriában, a középkategóriás SUV-k között lépnek piacra az EZ–60-assal, amelynek a világpremierjére április 23-án kerítenek sort a Sanghaji Autószalonon, de addig is közreadták az első képeket az újdonságról.

 

A tavalyi Arata-tanulmánynál nyúlánkabb karosszériát látunk, hűtőrács helyett kontúrvilágítással ellátott panellel kezdődik minden, majd a motorháztető a C oszlop burkolatokkal együtt aerodinamikai elem. A belső térről és a technikáról még nem árultak el semmit sem, a lemezek alatt valószínűleg a Deepal S07 rejtőzik. Utóbbi egy 2,9 méteres tengelytávolságú, 4,75 méter hosszú szabadidő-autó akkumulátoros-elektromos (218 LE) vagy hatótávnövelős (ebben 95 LE-s benzinmotor termel áramot, míg a hajtómotor 238 LE-s) hajtással, és 2024-ben a Huawei legújabb vezetőtámogató rendszerét is megkapta. A sanghaji bemutatót követően még az idén várható a Mazda EZ–60 megjelenése a kínai piacon, az export várhatóan 2026-ban indul meg. A személyautó alapján mifelénk a CX–6e név tűnik valószínűnek.
 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.