
Ahogy azt a Mazda EZ–6-nál (Európában Mazda 6e néven kapjuk) már megtapasztaltuk, a japánok nem vesződnek azzal, hogy saját maguk fejlesszenek villanyautót, hanem megelégednek azzal, hogy a kínai partner Changan technikáját a saját maguk által megtervezett karosszériában kínálják. Második lépésként a legzsúfoltabb villanyautó-kategóriában, a középkategóriás SUV-k között lépnek piacra az EZ–60-assal, amelynek a világpremierjére április 23-án kerítenek sort a Sanghaji Autószalonon, de addig is közreadták az első képeket az újdonságról.

A tavalyi Arata-tanulmánynál nyúlánkabb karosszériát látunk, hűtőrács helyett kontúrvilágítással ellátott panellel kezdődik minden, majd a motorháztető a C oszlop burkolatokkal együtt aerodinamikai elem. A belső térről és a technikáról még nem árultak el semmit sem, a lemezek alatt valószínűleg a Deepal S07 rejtőzik. Utóbbi egy 2,9 méteres tengelytávolságú, 4,75 méter hosszú szabadidő-autó akkumulátoros-elektromos (218 LE) vagy hatótávnövelős (ebben 95 LE-s benzinmotor termel áramot, míg a hajtómotor 238 LE-s) hajtással, és 2024-ben a Huawei legújabb vezetőtámogató rendszerét is megkapta. A sanghaji bemutatót követően még az idén várható a Mazda EZ–60 megjelenése a kínai piacon, az export várhatóan 2026-ban indul meg. A személyautó alapján mifelénk a CX–6e név tűnik valószínűnek.
