
1975. április 28-án rendhagyó módon hagyta el egy Porsche 917-es a weissachi fejlesztőközpontot, hiszen azt nem tréler szállította, hanem saját kerekén gördült ki onnan, miután felrendszámozták. Ráadásul nem pár kilométeres próbaútra indult, hanem a tulajdonosa, az olasz üzletember és a Martini-birodalom örököse, Gregorio Rossi di Montelera egészen Párizsig hajtott új játékszerével.

A 30-as alvázszámú Porsche 917-es ekkor már sikeres versenykarrieren volt túl, a gyári fejlesztőközpontban a tulajdonos kérésére alakították át a közúti használathoz a gépet. Az egyébként nyitott kipufogórendszerbe dobokat integráltak, használható külső tükröket építettek az első sárvédőkre, irányjelzőket és dudát is kapott az autó, az akkori előírások alapján kötelező pótkeréknek a hátsó fedél alatt alakítottak ki helyet. A karosszériát Martini szürke színűre fényezték.

Az utastérben a két ülést – a hosszú távú versenyautókban akkoriban ez előírás volt – a Hermes által szállított barna bőrrel vonták be, az ajtók, a műszerfal és a tető hasított bőr bevonatot kapott. Megtartották a versenyautó váltókarját és a tömegcsökkentés miatt kifúrt slusszkulcsot is. Rossi gróf eredetileg Albama államban helyezte forgalomba az autót, amely manapság brit rendszámmal közlekedik időnként a dél-francia utakon, ahol aktuális tulajdonosa rendszeresen megjáratja, miután nemrég műszakilag felújították azt, megőrizve az eredeti fényezést és kárpitozást.

A gyár azért elevenítette fel ennek az egyedi Porsche 917-esnek a történetét, mert most, fél évszázaddal később megismétlik az egészet, azaz rendszámos, közúti használatra alkalmas LMDh versenyautót készítenek. A leleplezésre júniusban, várhatóan a LeMans-i 24 óráson kerül majd sor, akkor tudjuk majd meg, mire képes a Porsche verseny-technika, ha nem korlátozzák a szabályok 680 lóerőre a rendszerteljesítményt…