
Nagyon biztosra akar menni a Range Rover, hogy történetének első, akkumulátoros-elektromos modellje megfeleljen a saját maga által támasztott elvárásoknak, ezért már a második hideg égövi tesztprogramján is túl vannak a prototípusok, és még tovább folytatják azok tesztelését. Második nekifutásra több mint hetvenezer kilométert tettek meg a Range Rover Electric prototípusai Észak-Európában, az Arjeplogban található tesztközpont környékén.

Nemcsak arról van szó, hogy a két hajtómotoros összkerékhajtásnak megbízhatóan kell működnie extrém körülmények között, de ugyanez az elvárás az egypedálos vezetéssel kapcsolatban, ami akár aktív lejtmeneti fékvezérlés közben is képes megállítani az autót – akár 28 fokos havas lejtőn is. Alaposan próbára tették a ThermAssist nevű technológiát is, utóbbi az akkumulátor és az utastér okos hőmenedzsmentjével akár negyven százalékkal képes megnövelni a hatótávolságot hidegben.

Saját fejlesztésű a nyolcszáz voltos feszültségű, 117 kWh kapacitású akkumulátor, amelynél, kihasználva az autó méreteit, két emeleten helyezik el az összesen 344 darab cellát. Az Intelligent Driveline Dynamics jóvoltából a nyomaték nulla és száz százalék közötti szabályozása mindössze ötven ezredmásodperc alatt megtörténik, a belső égésű motorhoz képest ez százszor (!) gyorsabb reakciót jelent. Pontosan ez a gyorsaság az, ami miatt a mérnökök extra köröket futnak a tesztelésnél, hiszen a Range Rovertől elvárható finomságot még így is meg kell őrizni.