Burkard Bovensiepen alapította meg az Alpina nevű tuningműhelyét, amelyből aztán az azonos nevű versenyistálló, majd autógyártó manufaktúra létrejött. Végig szorosan együttműködtek a BMW márkával, amely gyári garanciát vállat az Alpina által készített tuningokra, később ő szállította az átépítésre szánt autókat. 2022-ben adták el a manufaktúrát a BMW-nek, de úgy tűnik, nem tudnak elszakadni az autóépítéstől, hiszen a 2025-ös Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen bemutatták a család nevét viselő első autót.

A Bovensiepen Zagato nevének megfelelően az olasz karosszériaépítő műhely segítségével készült, a kiindulási alapot pedig az M4-es jelenti. A Buchloe-ban hosszú évek alatt felépített fejlesztési és gyártási kompetenciát használják, fontos változás az eddigihez képest, hogy nem egyszerűen csak egyedi kialakítást kap a kabrió, hanem teljesen lecserélik a karosszériáját jórészt karbonból készült elemekkel, bónuszként olyan keménytetőt használnak (amelyen ott látható a Zagato-jellegzetességnek számító dupla buborék), amitől a nem figyelmes szemlélő kupéként azonosítja az egyébként vászontetős kabriót.

A felfüggesztésben egyedi Bilstein Damptronic lengéscsillapítókat használnak, a vezető 3 üzemmód közül választhat (Comfort, Sport és Sport Plus), a hangolást minden esetben túraautó-szerephez igazították. Az Akrapovic segítségével készítették el a titániumból készített kipufogórendszert, ami kellemes aláfestést biztosít az utazáshoz és 22 kg-mal csökkenti a saját tömeget. A 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó teljesítményét 611 lóerőre növelték, a nyomaték 700 Nm, ami 3,3 másodperces 0-100 km/óra sprintet és 300 km/órás meghaladó csúcssebességet tesz lehetővé, a szabványos átlagfogyasztás 10,9 l/100 km.

Mintegy 250 munkaóra alatt építik át 400 új alkatrész segítségével a BMW M4-est, saját fejlesztés a 20 colos kovácsolt alufelni. A váltófüleket alumíniumból készített darabokra cserélik, bőrrel kárpitozzák át a belsőt, a tetőkárpit Alcantara. Lehetőség van teljesen egyedi belső rendelésére is, ebben az esetben a Buchloe-ban dolgozó kárpitosok mintegy 130 munkaórát töltenek a Lavalina-bőrrel. A Bovesiepen Zagato első példányainak átadását 2026 második negyedévében tervezik, a vételárral és a limitált széria pontos darabszámával kapcsolatban 2025 végén lesznek majd információk.