BMW M2 CS: –30 kg, +50 LE

A közönségpremier után nem sokkal megvannak a BMW M2 CS legfontosabb számai. A végsebesség elektronikusan korlátozott 302 km/óra.

2025. 05. 28. 9:20
Fotó: BMW / UWE FISCHER
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Puccos környezetben ejtették meg a BMW M2 CS közönségpremierjét, most pedig itt vannak a legfontosabb számok is a kacsafarkú csomagtérfedéllel rendelkező, korlátozott darabszámban készülő modellváltozatról.

 

Kezdjük talán a legfontosabbal, a 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó teljesítményét 50 lóerővel növelték meg, az 530 LE (6250/perc) mellett a nyomaték is emelkedett 50 Nm-rel 650 Nm-re (2750-5730/perc), utóbbi különösen széles fordulatszám-tartományban a vezető rendelkezésére áll, tehát nem egy kihegyezett erőforrásból van szó; a motorelektronika átprogramozásával javítottak a gázreakción. A nyolcfokozatú automatikus váltó miatt részletkérdés, de azért érdemes megjegyezni, hogy a leszabályozási fordulat 7200/perc.

Fotó: Uwe Fischer

A saját tömegből mintegy 30 kg-ot faragtak le azáltal, hogy sok alkatrészt karbonból készítenek és alapáron adják a kovácsolt alufelniket. A BMW M2 CS esetén széria a karbon tetőlemez, amelyet nem fényeznek csak lakkoznak, a kacsafarkú csomagtérfedél is karbonból készül, de azt már színre fújják. Négy fényezés közül lehet választani: Sapphire fekete metál, Individual Velvet Blue metál, M Brooklyn szürke metál és M Portimao kék metál. Elöl 19, hátul 20 colos felniket használnak 275/35 ZR19 illetve 285/30 ZR20 méretű abroncsokkal, a széria sportgumik helyett felár nélküli extraként lehet kérni versenygumikat is. Tele van karbonnal az utastér, széria az M Carbon kagylóülés, amelyek támlájának kialakítása lehetővé teszi a többpontos biztonsági övek használatát.

Fotó: Uwe Fischer

Ezek a változtatások azt eredményezik, hogy a 0–100 km/óra gyorsulás mindössze 3,8 másodperc alatt megvan – a villanyautó-gyártók által kedvelt kigurulást is figyelembe véve 3,5 másodperc az érték –, a 0–200 km/óra gyorsulás 11,7 másodpercig tart (kigurulással 11,4 s), 5. fokozatban a 80–120 km/óra sprint megvan 3,4 másodperc alatt, a végsebesség elektronikusan korlátozott 302 km/óra. A BMW M2 CS fedélzeti elektronikája lehetővé teszi a vezető számára, hogy a kipörgésgátló beavatkozását egyedileg állítsa. A kiszállítás 2025 nyarán indul, Németországban az alapár 115 000 euró.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.