
Még tavaly decemberben indult a Ford által kiírt Mustang: A Gran Tour of Re-imagination (Mustang: Yumeng Xinsheng) nevű kifejezetten kínai formatervező-hallgatók számára kiírt pályázat, amely során a sportkocsi jövőjét kellett elképzelniük az indulóknak. Összesen 25-en jelentkeztek, akik világszerte 22 intézményt képviseltek, a Ford kínai formatervező központjának szakemberei és a CDS Transportation Design Academy oktatói ezek közül nyolc olyan tervet választott ki, ami a második fordulóba került. Ők egy hetet töltöttek gyakornoki szerepkörben a Ford Sanghajban működő formatervező stúdiójában, ahol a gyári formatervezők segítségével készítettek 3D-s terveket a vázlatokból. Az egy hét végén aztán a gyári szakemberek három tervet választottak ki ezek közül, amelyeket gyakorlati megvalósításra is alkalmasnak ítéltek, ezeket kicsinyített makettként állították ki a Sanghaji Autószalonon.

Li Sizhuo, Mustang Mach-S
A Tsinghua Egyetem Képzőművészeti Akadémiájának hallgatója szerint a szabadságot jelképezi a sportkocsi, amelyet ezért túrázásra optimalizált shooting brake karosszériát készített, miután felfedezte, hogy az hatvanas évek elején is gondolkoztak ilyen változaton a gyáriak.


Xie Yin, Mustang Super Utility
A Pforzheimi Egyetemen tanuló formatervező elszakadt a hagyományos póniautó szerepkörtől és pickup befejezésű Mustangot tervezett. Az akkumulátoros-elektromos hajtásnak köszönhetően van használható méretű raktér.


Lai Yushun, Mustang Hyper Tandem
A Tiencsini Képzőművészeti Akadémia diákja a típus versenysikerei előtt tiszteleg, és a vadászgépeken látható megoldásokat is felvonultat. A lényeg a vezetési élményen van.
