A Nyizsnij Novgorodban található Gorkij Autógyár a Pobjedát követően Volga márkanéven forgalmazta személyautóit, majd miután a haszonjárművekre állt át a termelése, nyugdíjazta ezt a nevet. Egy évvel ezelőtt jött a nagy bejelentés, miszerint feltámad a Volga, és rögtön három autóból álló palettát is prezentáltak a CIPR–2024 kiállításon. Akkor arról volt szó, hogy 2024 végén megkezdik kínai alkatrészekből az autók összeszerelését, 2025-ben pedig teljes ciklusú termelésre állnak át, azonban a mai napig nem készült el egyetlen új Volga sem.

A GAZ gyáron belül új leányvállalatot alapítottak a projekt számára, azonban az csak annyit közölt a Kommerszant nevű újság megkeresésére, hogy az új Volgák fejlesztése folytatódik. Az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium – amely állami támogatás miatt érintett az ügyben – csak annyit közölt az újságírókkal, hogy az Oroszországi Föderáció autóiparának 2035-ig tartó fejlesztésével összhangban nyújtanak támogatást az autógyáraknak, de nem mentek részletekbe.
A késlekedés hátterében az lehet, hogy a Vedomosztyi újság információja szerint a kínai Changan már nem a GAZ-zal való együttműködésben érdekelt, hanem inkább saját márkanéven akarja összeszerelni autóit a kalinyingrádi enklávéban működő Avtotor üzemben. A Gorkij Autógyár tehát nem tett le a Volga márka feltámasztásáról, csak – ha egyáltalán – az nem a tavaly bemutatott autókkal fog megtörténni.