Részletkérdés – öt év után frissült a Brabus duplafülkés G-osztály pickupja

Pár apró ponton módosították a portálhidas Brabus XLP 800 Adventure pickupot, amely a korábbinál magasabb áron rendelhető.

2025. 05. 14. 14:50
Fotó: Brabus
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még 2020-ban mutatta be a második generációs G-osztály alapján épített duplafülkés pickupját a Brabus, az XLP 800 Adventure mostantól kezdve enyhén módosított megjelenéssel folytatja pályafutását.

Fotó: Brabus

Az átalakítás lényegét az alváz megnyújtása jelenti, amelynek jóvoltából így 50 cm-rel hátrébb kerül a hátsó tengely. Nem a gyári felfüggesztést használják, hanem a Brabus által kifejlesztett portálhidakat, amelyek jóvoltából a hasmagasság 47 centire emelkedik, a gázlómélység eléri a 916 mm-t. Nem változott az utasfülkét lezáró, karbonból készített válaszfal, de a kerékjárat-szélesítéseket jelentő Widebody-készlet elemeit egy kicsit módosították. Azok még nagyobb kerekeknek biztosítanak nagy mozgásszabadságot, ha netán terepezésre adná a fejét az autó sofőrje.

 

Ha netán szorult helyzetbe kerül, akkor az első lökhárítóba épített 4,5 tonnás csörlő segítségére is számíthat, éjszakai haladásnál jön jól a tetőcsomagtartó peremére épített LED-es fénysor. A küszöbök ajtónyitáskor elektromosan lenyílnak a ki- és beszállás, vagy jelen esetben inkább a fel- és leszállás megkönnyítésére. A raktérpadlót tikfaburkolattal látták el, a Brabus által gyártott hajókon bizonyított ez a megoldás.

 

Belül a tetőkárpitot a 77-es számból készített mintával látják el, ezzel a Brabus tuningcég alapításának évére, azaz 1977-re utalnak, a hátsó utasoknak a tetőn helyeznek el egy sebesség- és egy gyorsulásmérőt. Természetesen, ahogy az egyedi járművek világában megszokott, a megrendelő kívánságának megfelelő színben és kárpittal burkolják az utasteret, nem kötelező a babakék szín, ahogy az a sajtófotókon látható. Alapesetben szolid motortuningot kap a Brabus XLP 800-as, a 4,0 literes V8-as biturbón épp csak a turbófeltöltőket cserélik nagyobbra és átprogramozzák a vezérlőelektronikát, az eredmény 800 LE/1000 Nm, amivel 4,8 másodperces 0-100 km/óra sprintre képes az óriás, a végsebesség az abroncsok (325/55 R 22 méretű Pirelli Scorpion ATR) miatt elektronikusan korlátozott 210 km/óra. Mivel minden példány egyedi, klasszikus indulóárról sem lehet beszélni, a sajtófotókon látható példányért 893 532 eurót kér a Brabus.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.