Az első európai murvás rali nagy népszerűségnek örvend, hiszen rendkívüli atmoszférájú a verseny, és sok lelkes rajongó követi. Nem véletlen, hogy nagy örömmel látogat el minden alkalommal a világbajnoki ralimezőny az Ibériai-félsziget délnyugati részén fekvő országba.

A Toyotának kitűnő emlékei vannak Portugáliából. 2019 óta csak Toyota-pilóta állhatott fel a dobogó tetejére az országban. 2024-ben Sebastien Ogier ért célba itt elsőként, így 2017 után ismét a francia vihette haza innen a győztesnek járó trófeát. Nem véletlen, hogy idén ismét rajthoz áll itt a hatszoros Portugál Rali-győztes autóversenyző. Nem lehet más célja, mint az, hogy ismét hozzá és csapatához kerüljön a győztesnek járó trófea.
Az egyéni ponttábla első helyén álló Elfyn Evansnek lesz a legnehezebb dolga a hétvégén. Első helyezettként ugyanis ő rajtol elsőként, ami azt jelenti, hogy rá várnak majd sepregetési feladatok. Ez eléggé visszavetheti őt a mezőnyben. A Hyundainál Thierry Neuville és Ott Tanak állhatott fel eddig Portugáliában a dobogó tetejére, 2018-ban és 2019-ben. Neuville 2018-as győzelme különösen emlékezetes volt a csapat számára, mivel ez volt a Hyundai legelső győzelme ezen a ralin. Az alzenaui csapat idén még nem szerzett győzelmet, s ez a kihívásokkal teli portugál murván sem lesz egyszerű feladat.

A Portugál Rali már a kezdetektől része a rali-világbajnokságnak és egyike a klasszikus raliknak nehéz murvás útjaival keletre és délre Porto városától. A változó útviszonyok és a változékony időjárás nehezíti a csapatok dolgát. A rajongók körében mérhetetlenül kedvelt ez a helyszín, így ezrek várhatóak az utak mellé. Bár a csapatok nagyon is ismerik a murvás portugál szakaszokat, azok még mindig tartogatnak meglepetést a résztvevők számára. Az utak az első körben puhák és homokosak, ami jó tapadást biztosít az első rajtolóknak. A második körben viszont már kövesek és szétszabdaltak lesznek. Egy sor trükkös kanyart rejtenek a dombok. A gyakran változó időjárás pedig még jobban megkavarhatja a lapokat.
