A Volkswagennél ígéret szinten létezik az akkumulátoros-elektromos GTi modell, a Peugeot pedig megcsinálta azt. A franciák 1984-ben jöttek ki a 205-ös GTi változatával, és mivel az aktuális kisautó a nyolcvanas évekbeli modellt idézi, kézenfekvő volt, hogy a sportmodellhez feltámasztják a legendás jelölést (amelyet a brit forgalmazó tartott életben a 206 GTi, 207 GTi és 306 GTi modellekkel). Persze nem ez az első forró villanymotoros kisautó, hiszen házon belül ott az Abarth 500e és a Lancia Ypsilon HF, a Renaulttól érkezik az Alpine A290 és ott van a Mini Cooper JCW Electric is.

A lemans-i 24 óráson debütált a Peugeot E-208 GTi, ami a jól ismert villanyautó felpaprikázott változata. A legtöbb külső karosszériaelemen ott a piros csík, egyedi a hűtőrács, a hátsó lökhárítóban lévő diffúzort mímelő betét, a kerékjárat-peremeket kiszélesítették. Utóbbinak oka, hogy elöl 56, hátul 27 mm-rel szélesítették ki a nyomtávot, miközben a karosszériát is lejjebb engedték 30 mm-rel az új rugókkal, a lengéscsillapítók hidraulikus ütközőbakokat kaptak, hátra is került kanyarstabilizátor. Egyediek a 18 colos felnik, amelyek a nyolcvanas évekbeli legendás alufelniket idézik meg, a nagy méretű lyukak javítják a hidraulikus fékek hűtését. Elöl 355 mm átmérőjű tárcsákat használnak 4 dugattyús nyergekkel, amelyeket a Peugeot Sport szállít. Gyárilag215/40 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat adnak.

A hajtómotor 280 LE/345 Nm teljesítményű, ami 5,7 másodperces 0–100 km/óra gyorsulásra jó, a végsebesség elektronikusan korlátozott 180 km/óra. A vezetési élményről nem csak a mechanikus részlegesen önzáró differenciál, hanem az alacsony, 5,7 kg/LE tömeg/teljesítmény arány gondoskodik. Illetve a teljesen kikapcsolható menetstabilizáló, azonban ennek használatát csak versenypályán ajánlja a gyár. Biztos, ami biztos, nagyon magas oldalsó párnázást kapnak az első ülések, hogy ne kapaszkodásra, hanem irányításra használja a sofőr a kormányt.

Változatlan az 54 kWh kapacitású akkumulátor, ami 350 km-es szabványos hatótávolságot ígér (ez gyári becslés, még nincs hivatalosan homologizálva az autó), ami bizony jelentősen elmarad a normál változat legutóbbi optimalizálással 433 km-es értékétől. Hiába, az elektromos lóerők is kérnek enni… Wall Box (7,4 kW) töltővel 4 óra 40 perc a 0–100 százalékos töltés, villámtöltéssel (100 kW) kevesebb, mint fél óra alatt elérhető a 80 százalékos töltöttségi szint. A fedélzeti töltő kétirányú, a megfelelő adapterrel elektromos készüléket is lehet tölteni/üzemeltetni a Peugeot E-208 GTi akkumulátoráról. A Peugeot E-208 GTi még az idén a kereskedésekben lesz, pontos fogyasztás, hatótávolság adatok majd a forgalmazás megindulásához közeledve lesznek.