Visszatér a V8-as Hemi a Ram 1500-as motorterébe

A tervezett 18 helyett nyolc hónap alatt tették bele az 5,7 literes lágyhibrid V8-ast a Ram 1500-asba, már dolgoznak a Hemi gyártásának Michiganbe telepítésén.

2025. 06. 06. 7:00
Fotó: Ram
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly év elején hajtották végre a Ram 1500-as pickupnál a generációváltást, amelynek során búcsúzott a V8-as Hemi motor (az 5,7 literes szívó és a 6,2 literes kompresszoros változat egyaránt), amelyek alternatívájaként a Hurricane fantázianevű, háromliteres, soros hathengeres biturbót kínálták. Azonban a nagyobb teljesítmény és nyomaték ellenére a vásárlók nemtetszését váltotta ki a lépés, annyira, hogy jelentősen bezuhantak az eladások. Amikor aztán Carlos Tavares távozott, a Ram márka vezetője, Tim Kuniskis bejelentette, hogy a lehető leggyorsabban visszahozzák a V8-as motort.

2026 Ram 1500 5.7-liter HEMI® V-8 with eTorque
Forrás: Stellantis

Eredetileg 18 hónapos határidővel számoltak, végül nyolc hónap alatt sikerült megvalósítani a projektet, a legnagyobb feladat az elektromos rendszer áttervezése jelentette, amit a direkt erre a célra létrehozott, F15 nevű csapat végzett el. A hatodik generációs Ram 1500-ast soros, hathengeres turbómotorokkal dobták piacra, a motorterében fizikailag van hely a szélesebb nyolchengeresnek is, és mivel nem nyúltak az elődben már használt, 48 voltos lágyhibrid rásegítéssel (176 Nm-es indítógenerátor) rendelkező, hengerlekapcsolással is spóroló V8-ashoz, nem kellett vesződni az ilyenkor szükséges tesztekkel, épp csak az autót kellett homologizálni az új erőforrással. Az egyszerűség kedvéért egyelőre a korábbihoz hasonlóan Mexikóban készítik a motorokat, de már folyamatban van a Michiganben található Dundee motorgyárban a régi-új Hemi V8-as gyártásának előkészítése (amivel az aktuális, meglehetősen hektikus vámtarifáktól függetlenítik a termelést).

2026 Ram 1500 Black Express with HEMI® V-8 Symbol of Protest Badge
Forrás: Stellantis

A V8-as Ram 1500-as négyszáz LE/555 Nm teljesítményű, ami elmarad a normál (426 LE/623 Nm) és a nagy teljesítményű (548 LE/706 Nm) Hurricane soros, hathengeres biturbó tudásától, mégis úgy számolnak, hogy a vásárlók többsége megfizeti majd az 1200 dolláros felárat. Van egy nagyon fontos változás a korábbi generációkhoz képest: az első sárvédőkön már nem Hemi-jelvény lesz látható, hanem ott a Symbol of Protest névre hallgató, kosfejű, stilizált V8-as blokkot helyezik el. Ezek után már csak az a kérdés, hogy a 6,2 literes kompresszoros motorral szerelt TRX (712 LE/880 Nm) visszatér-e a kínálatba, az RHO nevű fokozott terepképességű változatról azt állították, az nem a csúcsragadozó örökségét viszi tovább…

Forrás: Ram

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.