Tavaly év elején hajtották végre a Ram 1500-as pickupnál a generációváltást, amelynek során búcsúzott a V8-as Hemi motor (az 5,7 literes szívó és a 6,2 literes kompresszoros változat egyaránt), amelyek alternatívájaként a Hurricane fantázianevű, háromliteres, soros hathengeres biturbót kínálták. Azonban a nagyobb teljesítmény és nyomaték ellenére a vásárlók nemtetszését váltotta ki a lépés, annyira, hogy jelentősen bezuhantak az eladások. Amikor aztán Carlos Tavares távozott, a Ram márka vezetője, Tim Kuniskis bejelentette, hogy a lehető leggyorsabban visszahozzák a V8-as motort.

Eredetileg 18 hónapos határidővel számoltak, végül nyolc hónap alatt sikerült megvalósítani a projektet, a legnagyobb feladat az elektromos rendszer áttervezése jelentette, amit a direkt erre a célra létrehozott, F15 nevű csapat végzett el. A hatodik generációs Ram 1500-ast soros, hathengeres turbómotorokkal dobták piacra, a motorterében fizikailag van hely a szélesebb nyolchengeresnek is, és mivel nem nyúltak az elődben már használt, 48 voltos lágyhibrid rásegítéssel (176 Nm-es indítógenerátor) rendelkező, hengerlekapcsolással is spóroló V8-ashoz, nem kellett vesződni az ilyenkor szükséges tesztekkel, épp csak az autót kellett homologizálni az új erőforrással. Az egyszerűség kedvéért egyelőre a korábbihoz hasonlóan Mexikóban készítik a motorokat, de már folyamatban van a Michiganben található Dundee motorgyárban a régi-új Hemi V8-as gyártásának előkészítése (amivel az aktuális, meglehetősen hektikus vámtarifáktól függetlenítik a termelést).

A V8-as Ram 1500-as négyszáz LE/555 Nm teljesítményű, ami elmarad a normál (426 LE/623 Nm) és a nagy teljesítményű (548 LE/706 Nm) Hurricane soros, hathengeres biturbó tudásától, mégis úgy számolnak, hogy a vásárlók többsége megfizeti majd az 1200 dolláros felárat. Van egy nagyon fontos változás a korábbi generációkhoz képest: az első sárvédőkön már nem Hemi-jelvény lesz látható, hanem ott a Symbol of Protest névre hallgató, kosfejű, stilizált V8-as blokkot helyezik el. Ezek után már csak az a kérdés, hogy a 6,2 literes kompresszoros motorral szerelt TRX (712 LE/880 Nm) visszatér-e a kínálatba, az RHO nevű fokozott terepképességű változatról azt állították, az nem a csúcsragadozó örökségét viszi tovább…
