A DS után a Renault is előállt az elnöki szabadidő-autóval

A Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 300 alapján építette meg a Renault a nyújtott elnöki autót, az utastérben francia kézműves díszekkel.

2025. 07. 15. 16:32
Fotó: Renault / Thomas ANTOINE/Cetadi Prod
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Májusban kapta meg az új DS8-asból épített vászontetős elnöki szabadidő-autót Franciaország vezetője, mostantól kezdve pedig már egy, a Renault által épített szabadidő-autó is a rendelkezésére áll.

Fotó: Thomas ANTOINE/Cetadi Prod

A karosszériát a Bleu Présidence fantázianevű kék színre fényezték, ennek újdonsága az a technológia, ami 10 Celsius-fokkal csökkenti az utastér felmelegedését, a lakkba napsütésre kék, fehér és piros csillogást adó kristályokat is kevertek. A hátsó ajtók automatikus behúzás funkciót kaptak, a zászlótartók kis fedelek mögött rejtőznek. Az utastérben hátul mobil irodát alakítottak ki, a kényelmes munkavégzés érdekében javítottak a zajszigetelésen és megnövelt teljesítményű klímát használnak a hőkomfort javítása érdekében, hátra is került ülésszellőztetés.

Fotó: Thomas ANTOINE/Cetadi Prod

Természetesen a Renault is francia kézműves mesterek segítéségét kérte a beltér befejezéséhez. Több helyen megjelenik a Pireneusokban bányászott Noir Grand Antique márvány, amelyet a Mineral Expertise nevű kőmegmunkálással foglalkozó francia-olasz cég formált meg. A bútorkészítő Ludovic Avenel készítette el a hátsó részben lévő sötét bükkfa-betéteket. A kárpitozást a Renault házon belül készítette, kézzel válogatták ki azokat a tehénbőröket, amelyeket aztán a protokollnak megfelelő kék színt kapták, a francia trikolór színeivel készítették el a díszvarrást, a fejtámlákba lézergravírozással vitték fel a francia címert. A hátsó konzolt a Renault-val prototípus-építések okán napi kapcsolatban lévő Design & Solution nevű műhely készítette.

 

A Renault Rafale csúcsváltozatából építették meg az elnöki autót, tehát a hajtásról az 1,2-es turbómotort használó, hátsó hajtómotoros összkerékhajtással rendelkező hibrid változat szolgált az alapjául, a 300 lóerős rendszerteljesítményre szükség is van a páncélozás és extra felszerelések miatt megnövekedett önsúly miatt – bár a tömeg kordában tartása érdekében a legmodernebb kompozit anyagokat használták a védelemnél a Centigon France szakemberei. A felfüggesztést áthangolták a nagyobb tömeg miatt, a 20 colos felnikre Michelin négyévszakos abroncsokat szereltek.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.